Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Interviu Advice Students România: Facultate, proiecte personale, voluntariat, viață socială. Par multe, dar e fezabil.

A te alătura unei organizaţii studenţeşti în perioada facultăţii se poate dovedi a fi una dintre cele mai înţelepte decizii luate la începutul carierei. Pentru a înţelege mai bine satisfacţiile unui student implicat în diverse proiecte, am discutat cu Andreea Popescu (PR & Media Advice Students) şi cu Anne Rose Schepp (Sales Advice Students).

Bună, Andreea. Bună, Anne. Coordonaţi echipa primului ONG destinat industriilor creative din România, care activează pe piaţă de 11 ani, susţineţi şi îndrumaţi studenţii creativi (o iniţiativă lăudabilă), iar cuvântul de bază în cadrul Advice Students este pasiunea, aşa cum ar trebui să rămână întreaga viaţă pentru a avea satisfacţii profesionale. Povestiţi-mi un pic despre proiectele voastre: Advice School, Advertising Week şi Lecturi Urbane. Ce anume din structura acestor proiecte credeţi că vă diferenţiază cel mai mult pe piaţă?

Andreea Popescu (PR & Media): E destul de simplu, complexitatea lor. Faptul că încercăm să realizăm lucruri la nivel de ONG, deci voluntariat, într-un mod cât mai profesionist și complet. Chiar dacă ne adresăm studenților sau, mai nou, și acestor young creatives & professionals așa cum i-am numit noi, modul de organizare al proiectelor nu diferă absolut deloc. Acordăm aceeași atenție, profesionalism și dedicare în orice activitate întreprindem. Atât în cadrul Advice, cât și pe plan personal în relațiile interumane din cadrul comunității noastre.

Două dintre aceste proiecte, respectiv Advertising Week și Advice School, aduc ceva cu totul nou pe piața ONG-urilor românești. Am renunțat la proiectele trunchiate, incomplete și am mers one step further. Pe scurt, Advertising Week va fi o săptămână dedicată tinerilor pasionați de advertising în toate formele lui: de la branding la artele vizuale în publicitate. Vom mapa capitala descoperind cele mai cool locuri, de la bistro-uri și ateliere până la săli de conferințe și spații de lucru, unde se vor întâmpla multe lucruri interesante.

Cât despre Advice School, am dorit să punem la punct o școală de publicitate de la A la Z. Astfel, am unit toate proiectele noastre trecute sub egida Advice School unde tinerii vor învăța ce înseamnă publicitatea, focusându-ne pe aspectul practic al procesului de learning.

Anne Rose Schepp (Sales): Advice s-a concentrat, până acum, pe proiecte mici, aceeași structură pe care o practică majoritatea ONG-urilor studențești, cu un număr destul de limitat de participanți și/sau teme și o promovare la fel de limitată, proiecte ce doresc formarea unei baze de cunoștințe pe care mai apoi participanții o pot dezvolta. Proiectele menționate de tine vor să depășească aceste granițe, fiind caracterizate de o complexitate puternică, atât în ceea ce privește structura lor, modul de desfășurare, temele abordate, speakerii, cât și participanții. Pentru că aici nu ne vom mai axa doar pe studenți, ne extindem puțin și vrem să captăm atenția întregii piețe de advertising. Aici intră categorii noi de persoane, ce vor avea activități special destinate, mergând nu numai pe formarea bazei de cunoștințe a oamenilor, ci şi pe dezvoltarea uneia deja existente, aducerea de idei sau soluționări de probleme revoluționare, bazate pe viitorul advertisingului și pe tendințe noi.

 

Cum aţi putea sintetiza, în câteva cuvinte, reuşitele Advice Students din ultimii ani?

Andreea Popescu: Am evoluat în ceea ce privește comunicarea internă și încă lucrăm la acest aspect. Ne-am dat seama că există un moment critic când trebuie să schimbi foaia și, tocmai de aceea, în scurt timp ne vom relansa cu primul proiect al anului 2015 – Advertising Week.

Anne Rose Schepp: Cea mai mare reușită ar putea fi faptul că am reușit să modelăm niște omuleţi din studenți care abia cunosc Bucureștiul și care încă nu știu ce vor de la viață, în oameni buni de advertising, omuleți pe care i-am ajutat să ajungă în agenții de top. Proiectele noastre au adus cei mai buni oameni din publicitate și au oferit tinerilor șansa de a schimba păreri cu ei, într-un climat friendly, în care niciunul dintre aceștia nu a trebuit să se autocenzureze în niciun fel.

 

Pentru cei care şi-ar dori să vi se alăture dar nu au mai făcut voluntariat până acum, cum le-aţi putea descrie o zi din viaţa unui voluntar Advice Students?

Andreea Popescu: Time management la superlativ, astfel încât să rezolve tot ceea ce au de făcut la timp. Facultate, proiecte personale, voluntariat, viață socială. Par multe, dar vă zic din proprie experiență: e fezabil.

Anne Rose Schepp: Cred că dacă aș face asta, aș crea impresia existenței unei anumite rutine, ceea ce nu e cazul aici. (zâmbeşte) Zilele unui voluntar în Advice sunt pe cât de organizate, pe atât de haotice. Trecând peste facultate/master/job, un Advicer este mereu băgat în priză și mereu conectat la tot ce reprezintă industrie creativă, dar și la mail sau social media. Ca să știi ce poți aduce nou pe piață, trebuie să citești mereu încotro duc tendințele. E un fel de multitasking între a rezolva task-urile pentru organizație, a citi toate conversațiile infernal de lungi care există pe grupurile noastre (și a te implica activ în ele) ca la sfârșitul zilei să primești un mesaj de la un co-echipier privitor la nu-ştiu-care-cea-mai-cool-petrecere de la care desigur, nu poți lipsi. Poate să fie obositor uneori și am ajuns la concluzia că ne curge deja cafea prin vene în locul sângelui, dar este, în același timp, rewarding. Ai șansa să vorbești cu oameni la care nu ți-ai fi imaginat vreodată că vei ajunge, să râzi cu your fellow mates până te dor obrajii, să creezi ceva ce știi că va rămâne acolo cu numele tău pe el și să faci parte dintr-o echipă extraordinară.

 

Am remarcat faptul că organizaţia ţine legătura cu alumnii Advice Students. Există şi oameni care, la un moment dat, decid să aleagă o altă cale şi să se îndrepte către profesii mai puţin creative? Dacă da, care sunt, pe lângă pasiunea pentru ceea ce fac, trăsăturile celor care, depăşind etapa studenţiei, urmează un drum profesional care are în continuare legătură cu una dintre industriile creative şi nu abandonează ideea de a face ceea ce au descoperit în anii studenţiei că le place să facă?

Andreea Popescu: Creativitate există în orice profesie care are o minimă legătură cu segmentul comunicării și publicității. Fie că vorbim despre PR, project management sau chiar web development. De obicei, majoritatea voluntarilor noștri găsesc job-uri în industrie destul de ușor în departamente variate. Nu suntem un ONG care se axează strict pe creativitate, încercăm să îmbinăm toate ramurile advertising-ului cât mai armonios. Probabil că tocmai de aceea, plecând deja cu o bază formată, preferă să facă ceea ce au început deja și ceea ce au descoperit că le place.

Anne Rose Schepp: Este inevitabil să nu existe și persoane care descoperă că sunt anumite avantaje în piața muncii, în afara industriei creative și nu avem cum să stopăm acest proces. Dar consider că cei care se țin pe poziții trebuie să aibă nervi tari și foarte multă răbdare. Artiștii sunt mereu greu de înțeles și mai greu de ”îmblânzit”, așa că dacă decizi să lucrezi în acest domeniu, trebuie să te obişnuiești cu incertitudinile, task-uri cu deadline în 15 minute și cu o ”profundă înțelegere” a faptului că există clienți pentru care va trebui să faci lucruri pe care nici ei nu le înțeleg.

 

Dacă ar fi să caracterizați industriile creative din România în 3 cuvinte, care ar fi acelea? Evident, în afară de “creative”. 

Andreea Popescu: Monotone uneori, blazate, dar curajoase.

Anne Rose Schepp: The newest underdog.

 

Ce le-ați sugera tinerilor studenţi care încă nu sunt hotărâţi să ia decizia de a vi se alătura?

Andreea Popescu: Să se gândească foarte bine ce le place să facă, nu neapărat la ce sunt buni. De aici pleacă totul, restul se învață pe parcurs. Cât despre noi, ne place să credem că suntem ceva mai relaxați și tindem spre un oarecare nonconformism care pe mine m-a atras la început.

Anne Rose Schepp: Să stea cu urechile ciulite anul acesta. Dacă nu au fost convinși până acum, ceea ce urmează will blow their minds.

 

Din punctul vostru de vedere, ce este cel mai important în viață? Aveți un motto după care vă ghidați?

Andreea Popescu: Nu prea mă ghidez după motto-uri. Cred că cel mai important e să găsești ce-ți place și să fii destul de proactiv încât să vrei să devii din ce în ce mai bun într-un timp cât mai scurt. Nu de alta, dar asta-ți oferă loc și pentru alte activități pe care vrei să le încerci, profesional sau nu.

Anne Rose Schepp: Choose a job that you love and you will never have to work a day in your life (Alege un job care îţi place şi nu va trebui să munceşti nicio zi din viaţa ta). Acesta este modul în care iau eu deciziile, în care îmi ghidez acțiunile. Cred că cel mai important este ca tot ceea ce faci să te facă fericit. Dacă ești provocat în mod constant, pentru a ieși din zona ta de confort, vei vedea că există atât de multe lucruri care se cer descoperite, încât somnul va părea doar o distragere de la scopul final. 

 

Un gând de final pentru comunitatea JoelleMagazine.ro?

Andreea Popescu: Mulțumim tare mult că v-ați gândit la noi! Cât despre comunitate, sperăm să vă cunoaștem mai îndeaproape la proiectele noastre și să fiți plăcut impresionați.

Anne Rose Schepp: Keep calm and carry on!

 

Quick quiz Andreea Popescu:

Un film pe care-l recomand oricui cu drag ar fi…  Café de Flore

Trei locuri unde îmi doresc să ajung şi pe care nu am avut încă ocazia să le vizitez: Anglia, Noua Zeelandă, Spania.

În prezent citesc cartea… tocmai am terminat Clopotul de Sticlă de Sylvia Plath.

Când am o zi liberă, prefer să… petrec ceva timp cu mine însămi.

În viață, cel mai mult mă motivează…propriile reușite.

 

Quick quiz Anne Rose Schepp:

Un film pe care-l recomand oricui cu drag ar fi The legend of 1900

Trei locuri unde îmi doresc să ajung şi pe care nu am avut încă ocazia să le vizitez: Paris, Indonezia, Everest.

În prezent citesc cartea “Soluția Schopenhauer” de Irvin D. Yalom

Când am o zi liberă, prefer să pictez, să citesc și să ies la plimbări pentru a descoperi locuri noi din București.

În viață, cel mai mult mă motivează perspectiva unui viitor cât mai colorat. (zâmbeşte)

Foto: Arhiva personală Andreea Popescu şi Anne Rose Schepp.

Click on "ARTICOLUL CONTINUĂ. CITEȘTE MAI DEPARTE!" for the English version of the article.

Apasă pe "ARTICOLUL CONTINUĂ. CITEȘTE MAI DEPARTE!"  pentru versiunea în limba engleză a articolului.
 

The English version: Interview Advice Students Romania: University, personal projects, volunteering, social life. Seems too much, but it's worth it.

Joining a students' organization during college may prove to be one of the wisest decisions you've ever made in your early career. To better understand the satisfaction of a student involved in various projects, we discussed with Andreea Popescu (PR & Media Advice Students) and Anne Rose Schepp (Sales Advice Students).

Hello, Andreea.Hello, Anne. You coordinate the team of the first NGO for the creative industries in Romania, operating on the market for 11 years, you support and guide creative students (a great initiative) and the basic word in Advice Students is passion, as it should be our whole life to reach professional satisfaction. Tell me a little bit more about your projects: Advice School, Advertising Week and Urban reading. In your opinion, what makes a difference for Advice Students on the market?

Andreea Popescu (PR & Media): It's pretty simple, the complexity of our projects. The fact that we are trying to do things at an NGO level, so volunteering in the most professional and complete way. Even if we target students or, most recently, these young creatives & professionals as we call them, the organization of the projects is not at all different. We invest the same attention, professionalism and dedication to undertake any activity. Both within Advice and personally in the relationships of our community.

 
Two of these projects, namely Advertising Week and Advice School, bring something new to the Romanian NGO market. We gave up incomplete projects and we went one step time further. In short, Advertising Week is a week dedicated to young advertising enthusiasts in all its forms: from branding to visual arts in advertising. We map the capital of Romania by discovering the coolest places, from bistros and shops to conference rooms and workspaces, where many interesting things will happen.
 
As to Advice School, we wanted to put up a school of advertising from A to Z. So we brought all our past projects under Advice School where young people will learn what advertising really mean, shifting its focus on the practical aspect of our process learning.

 

Anne Rose Schepp (Sales): So far, Advice has focused on small projects, the same structure that most NGOs student practice with a very limited number of participants and/or topics and a quite limited PR, projects dedicated to fundament a knowledge which participants can further develop. The projects that you mentioned will exceed these boundaries and are characterized by a strong complexity, both in terms of structure, the conduct, the topics addressed, the speakers and the participants. Because here we will not only focus just on students, we will extending to catch the attention of the advertising market. This includes new categories of people that will have special activities for developing the existing knowledge, bringing revolutionary ideas based on the future of advertising and on the new trends .

 

How could you synthesize Advice Students' activity in the past few years? 

Andreea Popescu: We have evolved in terms of internal communication and we are still working on this. We realized that there is a critical moment when you need to change the sheet and that is why we will shortly relaunch the first project of 2015 - Advertising Week.

Anne Rose Schepp: The greatest success might be that we were able to model some of the students who are just little people who barely know Bucharest and still don't know what they want to do in life into advertising people, little people that have reached the top advertising agencies in Romania. Our projects have brought together the best people in advertising and gave young people the chance to share their views in a friendly environment in which none of them had to self-censor himself in any way.

 

For those who would like to join you but didn't do volunteer work before, how could you describe a day in the life of an Advice Students' volunteer? 

Andreea Popescu: Time management at its best, so as to solve everything they have to do on time. College, personal projects, volunteering, social life. Seems too much, but I can tell you from my own experience: it's possible.

Anne Rose Schepp: I think that, if I do this, I would give the impression of a certain routine, which is not the case here. (she smiles) Days of an Advice volunteer are both organized and chaotic. Besides college/master/job, an Advicer is always plugged in and always connected to the creative industries, but also to the mail or to social media. To know what you can get back on the market, you must go where the trends go. It's sort of multitasking between solving tasks for the organization, read all the long conversations on our groups (and actively involve) so that at the end of the day to receive a message from a teammate about I-do-not-know-what-cool-ongoing-party you cannot miss. It can be exhausting sometimes, we concluded that we already have coffee instead of blood, but it's rewarding. You get to laugh to your fellow mates, you get to know people you would have never imagined to meet, you create something that you know will be there with your name on it and do are part of an extraordinary team.

 

I've seen that the organization keeps in touch with the Advice Students alumni. There are some people whi choose a different way, towards less creative jobs? Which are, besides the passion for what they do, the characteristics of those who follow a proffesional path related to the creatinve industries and do not abandon the idea of doing what they discovered in college that they enjoy? 

Andreea Popescu: Creativity exists in any profession that has a minimum connection with communication and advertising, whether we are talking about PR, project management or web development. Typically, most of our volunteers find jobs in the industry quite easily, in various departments. We are not an NGO that focuses strictly on creativity, we try to combine all branches of advertising as harmonious as we can. Perhaps that is why, starting with a base, they usually prefer to do what they started and what they discovered they like.

Anne Rose Schepp: It's inevitable that some people find certain advantages in the labor market outside the creative industries and we have no way to stop this process. But I believe that those who keep their first path must have strong nerves and plenty of patience. Artists are always hard to understand and harder to "tame", so if you decide to work in this field, you must get used to uncertainties, tasks with deadlines in 15 minutes and a "deep understanding" that there are customers for which you will have to do things they don't even understand.

 

If you were to characterize the creative industries in Romania by using 3 words, which words would you choose? Besides "creative", of course.

Andreea Popescu: Monotonous, sometimes uneori, blazate, dar curajoase.

Anne Rose Schepp: The newest underdog.

 

What would you suggest to students which haven't decided yet whether to join you or not?

Andreea Popescu: To think very well what they like to do, not necessarily what they are good at. Everything starts here, the rest can be learned along the way. As for us, we like to think we are a bit more relaxed and tend towards a certain nonconformism which attracted me at first.

Anne Rose Schepp: To stay focused this year. If they are not already convinced, what's next will blow their minds.

 

To you, what matters the most in life? Do you have a motto? 

Andreea Popescu: I don't really guide myself by mottos. I believe it's more important to discover what you love and be proactive enough that you can become better in less time than you could have imagined. This offers you the opportunity to try new things. 

Anne Rose Schepp: Choose a job that you love and you will never have to work a day in your life. This is my way of making decisions and guiding my actions. I believe that the most important is that everything you do makes you happy. If you are constantly challenged, to get out of you comfort zone, you will see that there are so many things to be discovered that sleep will seem just a distraction from your final goal.

 

A final thought for the JoelleMagazine.ro community?

Andreea Popescu: That you very much for thinking about us! As to the community, we hope to know you better at our projects and we really hope that you'll be impressed. 

Anne Rose Schepp: Keep calm and carry on!

 

Quick quiz Andreea Popescu:

A movie I higly recommend others would be…  Café de Flore.

Three places I want to visit but didn't get the opportunity to visit until now would be: England, New Zeeland, Spain.

I now read the book… well, I just finished The Bell Jar by Sylvia Plath.

Whenever I find some spare time, I spend it with myself. 

My accomplishments are what motivates me in life. 

 

Quick quiz Anne Rose Schepp:

A movie I higly recommend others would be... The legend of 1900.

Three places I want to visit but didn't get the opportunity to visit until now would be: Paris, Indonezia, Everest.

I now read the book The Schopenhauer Cure by Irvin D. Yalom

Whenever I find some spare time, I would rather paint, read and go for a walk to discover new places in Bucharest.

The perspective of a colorful future is what motivates me in life. (she smiles)

Photo: Personal archive Andreea Popescu and Anne Rose Schepp.

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Miruna-Anca Sandu, designer: „Nu aș purta niciodată…
Inashan, artist: “Nebunii cu adevărat periculoși…