Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

10 obiceiuri care îți înrăutățesc crampele menstruale

Obiceiurile noastre pot avea un impact semnificativ asupra crampelor care nu ne dau pace în perioada menstruației.

Iată care sunt obiceiurile cărora ar trebui să le acordăm mai multă atenție pentru a ameliora durerea insuportabilă cauzată de crampele menstruale:

1. Consumul de alcool

Alcoolul înrăutățește simptomele sindromului premenstrual, întrucât organismul se deshidratează și pierde din resursele de magneziu. În plus, consumul de alcool în această perioadă crește sensibilitatea sânilor și provoacă dureri de cap și schimbări ale dispoziției.

2. Lipsa somnului

Somnul de calitate ajută la reglarea hormonilor sexuali, iar lipsa acestuia provoacă dereglări hormonale care pot avea ecou pe termen lung. De aceea, ar trebui să te odihnești bine în perioada menstruației pentru a nu avea parte de alte surprize.

3. Consumul exagerat de cafeină

Un studiu realizat de Asociația Americană de Sănătate Publică a scos la iveală faptul că una sau mai multe băuturi bogate în cofeină pe zi ar putea crește riscul apariției simptomelor sindromului premenstrual cu 30%.  Deși efectele variază în funcție de persoană, în unele cazuri, cafeina poate calma migrenele menstruale.

4. Stresul în exces

Stresul este unul dintre factorii esențiali care favorizează înrăutățirea crampelor menstruale. Meditează, fă mișcare sau sex, alege orice activitate care elimină stresul astfel încât să te simți mai bine.

5. Fumatul

69% dintre femeile care au participat în cadrul unui studiu realizat de către Mental Daily au declarat că țigările și tutunul în general reprezintă unul dintre cei trei factori care au un impact negativ asupra stării lor în perioada menstruației. Ideal ar fi să renunți la fumat cu două săptămâni înainte pentru a preveni crampele severe care te pot afecta în perioada menstruației.

6. Sedentarismul

Este indicat să faci multă mișcare pentru reducerea nivelului de stres și pentru îmbunătățirea circulației sanguine, la acest capitol fiind inclus sexul.

7. Analgezicele

Aparent utile, acestea favorizează o sângerare abundentă în timpul menstruației, așa că ar fi bine să le ocolești.

8. Prea mult zahăr

Este normal să simți nevoia de a mânca dulciuri în această perioadă, însă consumul excesiv de zahăr agravează sindromul premenstrual. Fructele uscate, fulgii de ovăz și untul de arahide sunt o alternativă indicată, pentru că nu conțin foarte mult zahăr.

9. Alimentele prea sărate

Sarea favorizează retenția lichidelor în organism, așa că ar fi recomandat să o eviți. Pentru a preveni balonarea, bea suc de grapefruit și apă din belșug.

10. Steriletele

Deși steriletul reprezintă o metodă contraceptivă eficientă și de lungă durată, uneori poate intensifica crampele abdominale în perioada menstruației. Dacă problema se agravează, ar fi bine să îl înlocuiești cu pilula contraceptiva, cu plasturele contraceptiv sau cu steriletul hormonal.

Foto: Unsplash.coom

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

9 trucuri pentru a evita (și elimina) acneea
Alimentația potrivită pentru un ten sănătos