Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Beneficiile minunatului broccoli, copacul mic şi verde.

Broccoli este o legumă prezentă în toate hipermarketurile şi este folosită în alimentaţie de foarte multă lume. Are originea comună cu a conopidei și este răspândit în aceleași zone. Inflorescența mai puțin compactă decât a conopidei este folosită la prepararea diferitelor mâncăruri. Planta este cunoscută încă din perioada Imperiului Roman şi a fost cultivată pentru prima dată în provincia Calabria, primind numele de Calabrese. Denumirea actuală vine din latinescul "brachium" care înseamnă braţ sau creangă.

Broccoli este bogat în vitamine precum: acid folic, vitaminele A, C, B1, B2, B3, B6, fier, magneziu, potasiu şi zinc. Un mic buchet de broccoli are mai multă vitamina C decât două portocale. Broccoli este o sursă bogată de calciu şi potasiu şi reduce efectul negativ cauzat de colesterolul “rău”, favorizând totodată reducerea riscului de diabet. Vitamina C şi beta-carotenul din această legumă protejează ochii de cataractă şi păzesc celulele de atacul radicalilor liberi care afectează memoria. 

 

Beneficiile asupra sănătăţii.

  • Protejează organismul împotriva cancerului - broccoli conţine fitonutrienţi şi sulforafan care au importante efecte anti-cancerigene. Afecţiunile cancerigene care pot fi evitate cu o dietă bogată în broccoli sunt: cancerul de vezică biliară; cancerul ovarian şi cancerul de prostată;
  • Este un bun detoxifiant - broccoli este benefic în detoxifierea organismului şi îmbunătăţeşte capacitatea de funcţionare a ficatului, înfrumuseţând aspectul pielii;
  • Protejează împotriva afecţiunilor cardiovasculare – broccoli are cele mai ridicate capacităţi cardioprotective;
  • Previne cataracta – broccoli conţine antioxidanţi precum luteina şi zeaxantinul care se găsesc în cantităţi mari la nivelul cristalinului;
  • Este recomandat pentru întărirea sistemului osos – Pe lângă conţinutul de calciu, broccoli are şi un conţinut de vitamina C care ajută la absorbţia calciului în oase;
  • Ajută sistemul imunitar să lupte împotriva bolilor – pe lângă conţinutul ridicat de vitamina C, broccoli conţine şi beta-caroten, zinc, seleniu şi alte minerale care ajută în acţiunile defensive ale sistemului imunitar;
  • Este recomandat pentru o sarcină sănătoasă - trebuie să te hrăneşti cu broccoli în perioada de sarcină deoarece acesta conţine acid folic şi vitamina B, necesare pentru divizarea corespunzătoare a celulelor în sinteza ADN-ului. În lipsă de acid folic, celulele sistemului nervos al fătului nu se divid adecvat; şi
  • Este util în curele de detoxifiere – fitonutrienţii ce se găsesc în broccoli influenţează organismul, deoarece trimit un semnal genelor pentru a creşte producţia de enzime implicate în detoxifiere, proces prin care organsimul elimină reziduurile.

 

Cum alegem broccoli?

Pentru a alege un broccoli sănătos trebuie să avem grijă ca floarea să fie compactă, să nu prezinte urme de degradare exterioară, să fie uniform colorată, de un verde închis sau deschis (în funcţie de specie) şi să nu prezinte suprafeţe care tind să aibă culoarea galbenă. Tulpina trebuie să fie de asemenea fară pete.

 

Cum păstrăm broccoli?

Putem păstra un broccoli la frigider, într-o pungă de plastic închisă ermetic, pentru cel mult 5 zile. Pentru perioade mai mari de cinci zile sau pentru iarnă, poate fi păstrat la congelator, se desface în bucheţele care se pun la fiert pentru câteva minute (3-4 minute), se clătesc cu apă rece, se lasă la scurs, după care se împachetează în pungi ce se închid ermetic.

Vă recomand:

Supă cremă de broccoli.

Ingrediente : 500 g broccoli, doi cartofi, o ceapă, 1/2 ţelină, o lingură zeamă de lămâie, 100 ml smântână, ulei, sare şi piper după gust.

Modul de preparare: Curăţăm, spălăm şi tăiem cartofii, ceapa şi o jumătate de ţelină micuţă în cubuleţe de mărime potrivită. Spălăm broccoli sub jet puternic de apă şi îl desfacem în bucheţele. Punem câteva linguri de ulei (cam 2-3) în cratiţa în care urmează să fierbem supa cremă de broccoli şi adăugăm ceapa, cartofii şi ţelina atunci când uleiul s-a încins. Le lăsăm la călit timp de câteva minute, moment în care adăugăm bucheţelele de broccoli. Turnăm apă fierbinte în oală cât să acopere legumele şi să treacă cu trei-patru degete peste ele. Adăugăm sare după gust şi lăsăm supa să fiarbă la foc mediu aproximativ 30 de minute.  După ce ne asigurăm că toate legumele sunt fierte, luăm cratiţa de pe foc şi le pasăm cu blenderul. Punem cratiţa pe foc, adăugăm o lingură cu zeama de lămâie şi lăsăm supa cremă de broccoli să dea în clocot. Apoi oprim focul, punem 100 ml smântână în supa fierbinte, piperăm după gust şi amestecăm.

Poftă bună!

Sănătatea este la îndemâna oricui, important este cum alegi să trăieşti!

Sursa foto: Shutterstock.com

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

9 trucuri pentru a evita (și elimina) acneea
10 obiceiuri care îți înrăutățesc crampele menstruale