Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Nucile: aliment-medicament & hrană pentru creier.

Nucile sunt unele dintre cele mai sănătoase fructe oleaginoase din lume. Sunt recomandate de nutriţionişti şi medici, fie ca gustare între mesele principale, fie ca ingredient în diferite preparate culinare.

Coaja nucilor verzi este foarte bogată în iod, motiv pentru care extrasul de iod din coaja nucilor este utilizat în prepararea unor dezinfectante naturale sau în pregătirea unor vopsele naturale pentru păr. Delicioase, dar şi foarte sănătoase, nucile sunt alimente de toamnă care nu ar trebui să lipsească din alimentaţie în acest sezon.

Nucile - alimentul creierului.

În antichitate, nucile erau considerate a fi sănătoase pentru creier, datorită asemănării cu acesta. În timp, nucile s-au dovedit a fi atât un bun aliment, cât şi un bun medicament, cu un conţinut ridicat de nutrienţi esenţiali pentru sănătatea sistemului nervos, dar şi pentru buna  funcţionare a întregului organism.

Nucile conţin vitamine precum:

  • vitamina A. Se mai numeşte şi retinol, fiind folosită pentru a asigura frumuseţea pielii, dar totodată şi în sănătatea ochilor şi a mucoaselor;
  • vitamine din complexul B: vitamina B2, B6, B12, acid folic;
  • vitamina D vegetală;
  • vitamina E. Indispensabilă menţinerii membranelor celulare, această vitamină este utilă şi în menţinerea tinereţii pielii, ajutând la încetinirea procesului  de îmbătrânire din organism.

Nucile constituie o bogată sursă de minerale. Dintre acestea, putem enumera:

  • manganul - ne scapă de oboseală şi stimulează memoria;
  • cuprul - esenţial pentru o piele sănătoasă;
  • potasiul - bun pentru sănătatea inimii;
  • fierul - ajută la transportul de oxigen prin sânge către toate părțile corpului;
  • magneziul - contribuie la buna funcţionare a unor enzime ce au drept rol refacerea celulară;
  • zincul - deficitul de zinc afectează procesul de vindecare a leziunilor şi prelungeşte timpul de cicatrizare a ţesuturilor ;
  • seleniumul - este un micro-nutrient care funcţionează pe post de co-factor pentru enzime anti-oxidante.

Nucile sunt bogate în acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, dar şi acizi graşi mononesaturaşi (sunt consideraţi a fi cea mai sănătoasă sursă de grăsimi). Aceste grăsimi sănătoase scad colesterolul, protejează inima, protejează vasele de sânge şi ajută la o bună criculaţie a sângelui la creier.

Beneficii:

  • consumul de nuci accelerează metabolismul inhibând procesele de îmbătrânire;
  • nucile conţin substanţe ce ajută la buna funcţionare a creierului;
  • prin conţinutul de acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, considerate grăsimi bune, nucile scad colesterolul reducând riscul unori boli de inimă precum infarctul şi angină pectorală;
  • scad stresul oxidativ şi au efect anticancerigen. Previn cancerul la sân, cancerul de colon şi de prostată;
  • nucile au efecte antiinflamatoare, reducând durerile în cazul reumatismului, gutei sau durerilor osoase;
  • coaja de nucă verde este bogată în iod, putând fi utlizată pentru accelerarea vindecării rănilor uşoare;
  • nucile sunt recomandate în perioadele de suprasolicitare mentală sau în perioadele de convalescenţă;
  • nucile prezintă şi uşoare efecte afrodiziace. Menţin tonusul organelor genitale şi contribuie la creşterea fertilităţii.


Uleiul de nuci are o aromă specifică, având puternice proprietăţi astringente, astfel că protejează pielea de a deveni uscată. Este utilizat în gătit ca ulei de bază,  în medicina tradiţională, în masajul terapeutic, aromoterapie, industria farmaceutică şi cosmetică.

Miezul de nucă prezintă de asemenea iod, concentraţia fiind mai mare în coaja subţire ce acoperă miezul, astfel că persoanelor care sunt alergice la nuci le este recomandat să îndepărteze această coajă.  Alergia la nuci este rară, de obicei constă în apariţia unor afte bucale după consumul de nuci.

Oleaginoasele se dovedesc benefice în prevenirea maladiilor cardiovasculare. Consumul de oleaginoase este benefic sănătăţii cardiovasculare.

Consumarea unui pumn de nuci în fiecare zi furnizează necesarul de minerale, vitamine şi proteine.

Conţinutul caloric al nucilor.

Este recomandat o jumătate de ceaşcă de miez de nucă pe zi. Persoanele care ţin cure de slăbire trebuie să fie atente la cantitatea de nuci pe care o consumă. De exemplu, 100 grame de nuci conţine 655 calorii, 13.8 grame de proteine şi 17.5 grame de carbohidraţi.

Pentru vegetarieni:

Combinaţi nucile cu legume şi pâinea. Nucile şi alunele pot înlocui majoritatea nutrienţilor animali  în cazul persoanelor vegetariene. Ca mai toate proteinele din surse vegetale, cele din nuci sunt inferioare calitativ celor animale. Cu toate acestea, în combinaţie cu pâine, cereale şi leguminoase (mai ales soia şi linte) se poate obţine gama întreagă şi echilibrată de aminoacizi esenţiali.

Să aveţi o viaţă frumoasă consumând alimente sănătoase.

Sursă foto: Shutterstock.com

 

 

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

9 trucuri pentru a evita (și elimina) acneea
10 obiceiuri care îți înrăutățesc crampele menstruale