Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Sunday Joelle Well-being: Cum combați astenia de toamnă

Toamna aduce cu sine vreme răcoroasă, ploaie, frunze superbe colorate, dar și astenia specifică, ce marchează tranziția către un nou sezon.

Simptomele asteniei sunt tipice și simplu de recunoscut – ne simțim obosiți, amorțiți, stresați și avem dureri de cap.

Astenia de toamnă – Ce reprezintă?

Tristețea și stările de depresie simțite în zilele reci de toamnă pot fi mai mult decât o stare trecătoare. În unele cazuri, semnalează apariția asteniei. Pe măsură ce zilele se scurtează, sistemul imunitar începe să scadă, ceea ce ne face să ne simțim slăbiți și triști. Insomnia, depresia, lipsa de concentrare, apetitul fluctuant – toate sunt rezultate ale asteniei.

De obicei, simptomele asteniei apar în primele luni din toamnă și pot dura chiar până la sfârșitul iernii.

Orice persoană este predispusă la astenie de toamnă. Totuși, această afecțiune apare mai des în zonele unde zilele de iarnă sunt foarte scurte, la femei și la persoanele cu membri ai familiei ce suferă de astenie.

Care sunt simptomele?

Astenia de toamnă poate fi diagnosticată corect dacă ai avut aceleași simptome timp de trei sezoane consecutiv, iar starea de sănătate s-a îmbunătățit în timpul primăverii și verii. Doctorul îți poate pune o serie de întrebări legate de simptome și-ți poate cere să faci câteva analize de sânge.

Cel mai des întâlnite simptome sunt:

  • Depresia: apatie, subapreciere, sentiment de vină, tristețe;
  • Anxietate: incapacitate de a gestiona situațiile dificile;
  • Schimbări bruște de stare: trecerea abruptă de la o stare emoțională la alta;
  • Tulburări ale somnului: nevoia de a dormi în timpul zilei;
  • Letargie: oboseală și incapacitate de a duce la bun sfârșit activitățile zilnice;
  • Probleme sociale: iritabilitate și dorință de izolare;
  • Probleme sexuale: absența libidoului.

Cum prevenim apariția asteniei?

Astenia poate fi prevenită urmând câțiva pași simpli:

  • Încearcă să petreci cât mai mult timp în aer liber, chiar și când este înnorat. Efectul luminii naturale este foarte important pentru sănătatea mintală;
  • Adoptă o dietă echilibrată, care include suficiente vitamine și minerale;
  • Fă cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi;
  • Ține legătura cu grupul de prieteni și nu renunța la activitățile pe care le desfășurați în mod normal;
  • Consultă un medic.

Este dieta nesănătoasă cauza stărilor emoționale fluctuante?

Răspunsul corect este da.

Primii pași pe care trebuie să-i faci în legătură cu nutriția este să faci alegerile alimentare corecte, să cumperi alimente din surse de încredere, să conștientizezi importanța nutriției în viața ta și cât de mult îți poți ajuta organismul consumând produsele potrivite.

Când stările de apatie și oboseală apar, în special asociate cu astenia de toamnă, avem un semnal de alarmă că stilul nostru de viață nu este chiar cel mai potrivit pentru organism. Pentru a preveni aceste stări, specialiștii recomandă consumul de multe alimente bogate în vitamine, minerale, enzime și fitonutrienți. Astfel, te siguri că intri în sezonul rece cu un sistem imunitar puternic, ce te va ajuta să înfrunți frigul și răcelile de toamnă.

Ar trebui să incluzi în dieta ta zilnică fructe și legume precum: varză, conopidă, broccoli, sfeclă, pere, mere, gutui, dovleac, nuci, struguri, plus suplimente naturale.

Cum tratăm astenia?

Ca în cazul altor forme de depresie, tratamentul asteniei include antidepresive și terapie cognitiv-comportamentală.

Fototerapia (bazată pe lumină) este încă o metodă de a trata afecțiunea. Acest tip de terapie folosește o lampă ce imită lumina naturală. Rezultatele apar cam în 3-4 săptămâni.

Terapia cognitiv-comportamentală te poate ajuta să înțelegi fenomenele asociate cu astenia și modurile în care poți ameliora simptomele.

Fără niciun tratament, simptomele dispar pe măsură ce sezoanele se schimbă. Tratamentul, în acest caz, doar accelerează dispariția asteniei.

Cu răbdare, alimentația corectă și multă mișcare în aer liber, putem ține astenia sub control. Trebuie totuși să conștientizăm atunci când apare și să nu o ignorăm, dar și să cerem ajutor specializat atunci când simțim că nu ne mai putem descurca pe cont propriu.

Foto: pexels.com, shutterstock.com, allergyclinics.com.au

1 /
    astenie de toamnă, terapie, tratament, simptome, psihologie, depresie, toamnă, sezon rece, răceli astenie de toamnă, terapie, tratament, simptome, psihologie, depresie, toamnă, sezon rece, răceli astenie de toamnă, terapie, tratament, simptome, psihologie, depresie, toamnă, sezon rece, răceli astenie de toamnă, terapie, tratament, simptome, psihologie, depresie, toamnă, sezon rece, răceli astenie de toamnă, terapie, tratament, simptome, psihologie, depresie, toamnă, sezon rece, răceli

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Alimentația potrivită pentru un ten sănătos
Munca de birou îți afectează sănătatea mai mult…