Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

5 moduri de a gestiona conflictele cu colegii de muncă

Cu toții am trecut, cel puțin o dată, printr-un conflict cu un coleg de muncă. Intri într-o discuție aprinsă cu acesta, discuție care se întinde pe parcursul mai multor ore sau chiar zile, până când unul dintre voi cedează.

Poate s-a întâmplat într-o ședință, la masă sau într-o ciocnire de idei profesionale.

Munca va genera întotdeauna neînțelegeri; ideile tale se vor ciocni, la un moment dat, de ale altcuiva. Fie că ești genul care evită confruntările, fie că ripostezi imediat, a soluționa conflictele face parte din munca ta.

Cei mai buni lideri pot lucra cu colegii, pentru a ajunge la cea mai bună soluție pentru companie, chiar și în mijlocul unui conflict de idei intens.

A gestiona conflictul fără a lua criticile personal și fără a lăsa situația să îți distrugă energia e o abilitate importantă, vitală pentru a menține la nivel înalt atât productivitatea ta, cât și a celorlalți.

De fiecare dată când îți sprijini echipa să ajungă la un rezultat productiv în acest gen de situație, ai șansa să îți crești statutul în organizație.

Dar ce face conflictul de idei atât de dificil de gestionat?

Conflictele nu apar foarte frecvent – dar când doi oameni cu aceeași experiență și același istoric profesional ajung la opinii opuse, poate fi foarte dificil să găsești un compromis.

De obicei, ne temem într-o discuție aprinsă nu neapărat de faptul că sentimentele sau salariul ne-ar putea fi afectate, ci mai degrabă credibilitatea și statutul profesional.

Conflictele de idei se rezolvă cel mai simplu atunci când ambele părți sunt mai interesate să ajungă la soluția potrivită pentru companie, decât să demonstreze că au dreptate. Acesta trebuie să fie ghidul tău în orice conflict de idei.

Urmează aceste sfaturi pentru a ajunge în vârf, chiar dacă, la sfârșitul zilei, nu ideea ta ajunge să fie aleasă:

1. Nu ignora conflictul.

Primul pas este să recunoști că o dezbatere urmează să aibă loc. Când cineva confruntă ideile tale cu ale sale, e timpul să te angajezi în discuție.

Nu trebuie să-ți aperi ideile până la moarte, dar să ignori dezbaterea nu este sănătos pentru organizație sau pentru cariera ta. A intra în dezbatere face parte din a fi un angajat înțelept.

2. Ascultă criticile și fii sincer cu tine.

Ascultă criticile cu atenție, chiar și când dor. Nu te gândi să ieși cu fața curată dacă trebuie să-ți retractezi ideile. Admite că interlocutorul tău are dreptate, și apoi gândește-te ce să faci în continuare.

Pe de altă parte, dacă știi cu adevărat că argumentele interlocutorului sunt greșite sau incomplete, faci un deserviciu organizației dacă nu faci tot posibilul să obții un deznodământ bun.

3. Nu cădea în plasa emoționalului.

Oamenii pot fi pasionali cu ideile lor, uneori manifestându-se prin a ataca ideile tale într-un mod pasional.

Fă eforturi să fii persoana cea calmă, pentru că te plasează bine în orice dezbatere. Nu lua criticile personal – dar dacă interlocutorul întrece limitele, nu-ți fie frică să iei atitudine.

Este suficient să spui “Asta e puțin cam personal; hai să rămânem în aria personală”, iar majoritatea oamenilor se vor calma în astfel de situații.

4. Dă-ți seama când compromisul nu funcționează.

Uneori trebuie doar să alegi una sau alta.

Compromisul este opțiunea potrivită pentru organizație atunci când îți permite să faci cele mai bune negocieri din punct de vedere al priorităților profesionale.

Dar nu căuta compromisul dacă singura șansă este să desființezi argumentele colegului care nu au nicio validitate.

Când nu poți găsi o cale de mijloc între două alegeri, e mai bine să găsești un mediator care să aleagă soluția potrivită, decât să cauți un compromis forțat care nu va aduce suficientă valoare organizației.

5. Respectă decizia finală (mai ales dacă e a ta).

Când a fost luată decizia finală, ești dator să o sprijini și să îi oferi o șansă de reușită.

Dacă decizia finală e a ta, fii decisiv. E minimul pe care îl poți face pentru a le arăta tuturor că ai coloană vertebrală, mai ales dacă decizia ta nu este foarte populară.

Poți explica modul în care vei reevalua situația, dar să fie clar de la bun început că este timpul să treceți de conflict. Restul echipei are nevoie de asta la fel de mult ca tine.

Nu poți preveni conflictul, și nici nu trebuie să fie acesta scopul tău. A fi lider înseamnă să dovedești voință să intri într-o dezbatere și să găsești o soluție, dar și putere de a lua o decizie și a merge mai departe. Fii respectuos și decisiv, și vei primi respect în schimb.

Foto: experteer.de, premierglamour.com, inc.com, simonegour.com

1 /
    carieră, succes, conflicte, colegi, muncă, loc de muncă, serviciu, decizii, leadership carieră, succes, conflicte, colegi, muncă, loc de muncă, serviciu, decizii, leadership carieră, succes, conflicte, colegi, muncă, loc de muncă, serviciu, decizii, leadership carieră, succes, conflicte, colegi, muncă, loc de muncă, serviciu, decizii, leadership carieră, succes, conflicte, colegi, muncă, loc de muncă, serviciu, decizii, leadership carieră, succes, conflicte, colegi, muncă, loc de muncă, serviciu, decizii, leadership

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to Work – 9 obstacole între tine și…
Monday - Back to Work: Cum organizezi petrecerea…