Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Back to Work Monday: 5 moduri de a gestiona situația când îți urăști locul de muncă

Se întâmplă foarte rar să întâlnești oameni care sunt fericiți cu locul lor de muncă în fiecare zi. Cu toții avem momente în care pur și simplu nu avem chef să lucrăm, oricât ne-ar plăcea meseria noastră.

Din păcate, există și multe cazuri în care oamenii pur și simplu nu își iubesc meseria, sau locul de muncă. Și, din diverse motive, se mulțumesc cu acest job deși nu le aduce niciun fel de plăcere.

Dacă te afli în această situație, iată cum să gestionezi mai ușor situațiile în care efectiv simți că înnebunești la locul de muncă:

1. Decorează-ți biroul

Un mod foarte simplu de a primi energie pozitivă prin ceea ce te înconjoară este să îți menții biroul perfect curat și ordonat. Aruncă hârtiile care nu îți mai folosesc, păstrează doar ce este strict necesar, și încearcă să organizezi obiectele pe categorii și pe frecvența cu care le folosești de obicei. Poți încerca ideile noastre pentru a avea mereu un birou curat și ordonat.

În plus, îți poți ajuta psihicul decorând biroul cu lucruri care te inspiră și îți aduc o stare de bine – flori, obiecte colorate, bețișoare parfumate, fotografii – orice simți că te va face să te așezi la birou cu mai multă încântare decât o făceai până acum.

2. Schimbă locul cât mai des

A sta toată ziua în pijamale poate face minuni pentru psihic, după cum pot confirma oamenii care lucrează de acasă. Studiile arată, de asemenea, că oamenii care schimbă frecvent mediul în care își desfășoară activitatea au parte de mai multă satisfacție la muncă și un nivel al productivității mai ridicat. Dacă ai posibilitatea, evită biroul pe cât de des posibil. Dacă nu, încearcă măcar să îi schimbi poziția cât mai frecvent și modul în care este decorat. Mai ai varianta în care, dacă lucrezi mult la calculator, să ceri permisiunea de a lucra anumite sarcini din altă parte, de pildă, la o cafenea, sau chiar acasă.

3. Fii tu schimbarea

Starea pe care o ai la locul de muncă este puternic influențată și de către tine, așa că trebuie să iei în considerare și aspectele ce implică dezvoltarea ta personală. Fă o analiză în ceea ce privește relația ta cu locul de muncă. De ce simți plictiseală/stres/că nu mai suporți? Ce schimbări poți face, oricât de mici, pentru a simți mulțumire?

Dacă îți stă în putere, și sigur îți stă, pune în aplicare aceste schimbări, fie că înseamnă să ceri mai multe responsabilități, să schimbi departamentul, sau chiar să schimbi locul de muncă, dacă este necesar.

4. Schimbă subiectele de discuție

Atunci când iei masa sau bei cafeaua alături de colegi, vă puteți simți tentați să discutați tot despre muncă, și nemulțumirile pe care le aveți în ceea ce privește mediul de lucru.

Energia negativă pe care o transmiteți în timpul discuțiilor va trece direct în mâncare, și nu te vei mai putea bucura de ea. Încearcă să schimbi subiectul și să duci discuția într-o direcție pozitivă. Sunt atât de multe lucruri despre care puteți vorbi: planuri de weekend, copii, hobby-uri, pasiuni, puteți chiar spune bancuri. Nu numai că vă veți elibera de stresul de la muncă, dar vă veți și ridica de la masă cu o stare mult mai bună, iar ziua va deveni mai ușoară.

5. Pleacă

Cel mai simplu mod de a te elibera de gândurile negative este să pleci – chiar și pentru scurt timp. Ieși la o scurtă plimbare și încearcă să uiți de tot ce se petrece la birou. Ia-ți o cafea, sună un prieten și discutați lucruri pozitive – mersul pe jos îți va ridica tonusul și îți va elibera mintea de stres.

Iar atunci când lucrezi la birou, ai nevoie să te miști după fiecare oră de muncă. Încearcă să faci o plimbare de cinci minute la fiecare oră, sau una de zece la fiecare două ore. Îți va îmbunătăți postura, productivitatea și starea de spirit. Și-ți vei lua și doza zilnică necesară de vitamina D.

Orice loc de muncă are aspecte bune și mai puțin bune. Cu toate acestea, trebuie să realizăm ce aspecte sunt în număr mai mare, pentru a ști ce avem de făcut – dacă dezavantajele sunt mai multe, atunci e cazul să ne căutăm un alt loc de muncă. Dacă există mai multe avantaje, totuși, putem face un efort pentru a ne îmbunătăți starea de spirit și a evita situațiile neplăcute. Cu gânduri pozitive și mici trucuri de creștere a energiei și gradului de veselie, putem termina zilele de lucru cu zâmbetul pe buze.

Foto: pexels.com

1 /
    serviciu, loc de muncă, job, mediu de lucru, carieră, succes, psihologie, stare de bine, dezvoltare personală, pozitivitate serviciu, loc de muncă, job, mediu de lucru, carieră, succes, psihologie, stare de bine, dezvoltare personală, pozitivitate serviciu, loc de muncă, job, mediu de lucru, carieră, succes, psihologie, stare de bine, dezvoltare personală, pozitivitate serviciu, loc de muncă, job, mediu de lucru, carieră, succes, psihologie, stare de bine, dezvoltare personală, pozitivitate serviciu, loc de muncă, job, mediu de lucru, carieră, succes, psihologie, stare de bine, dezvoltare personală, pozitivitate serviciu, loc de muncă, job, mediu de lucru, carieră, succes, psihologie, stare de bine, dezvoltare personală, pozitivitate

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to Work – 9 obstacole între tine și…
Monday - Back to Work: Cum organizezi petrecerea…