Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Cine câștigă mai mulți bani: femeile cu sau fără machiaj?

Femeile cărora le ia foarte mult timp să se pregătească de serviciu dimineața sunt adesea luate la rost pentru că se îngrijesc.

A te trezi devreme este deja suficient de dificil; iar a te trezi și mai devreme pentru a avea timp să-ți faci întregul ritual de machiaj și păr este inimaginabil pentru unele femei.

Dar un nou studiu arată că acele minute în plus petrecute de către femei pentru a-și aranja sprâncenele, pleoapele, buzele și părul ar putea fi chiar motivul pentru care sunt mai bine plătite la serviciu.

Washington Post arată că studiul, efectuat de către sociologii Jaclyn Wong și Andrew Penner, confirmă rumoarea care circulă de când lumea și pământul că oamenii atractivi sunt mai bine plătiți (chiar cu 20% mai mult!) la locul de muncă decât oamenii „normali”. În plus, acest studiu definește modul în care a fi atractiv este definit între bărbați și femei.

Se pare că, atunci când vine vorba de a judeca apariția unei femei, atractivitatea are mai mult de-a face cu obiceiurile de îngrijire (machiaj, coafură vestimentație), decât frumusețea naturală (modul în care s-a trezit de dimineață).

Și, din păcate, a petrece mai mult timp dimineață să trasezi un contur negru pe pleoapă înseamnă că vei câștiga mai mulți bani la serviciu

În cazul bărbaților, ritualurile de îngrijire au reprezentat doar jumătate din ceea ce este considerat atractiv.

După cum spune Washington Post, “conform cercetătorilor, rezultatele sugerează că frumusețea, în special pentru femei, este mai mult un comportament – ceva ce faci, mai mult decât ceea ce ești”.

Sper ca, într-o bună zi, să nu mai trăim într-o lume în care aspectul fizic determină evaluarea calității și performanței în muncă, în care salariul se oferă în funcție de capacități și rezultate, nu în funcție de vestimentație sau sex.

Pentru că, din păcate, și acest studiu demonstrează faptul că bărbații sunt mai avantajați la un loc de muncă – nu sunt supuși presiunii de a avea un întreg ritual de înfrumusețare dimineața, care să includă bază de machiaj, fond de ten, pudră, fard de pleoape, fard de obraz, creion contur, tuș, gene false, mascara, contur de buze, ruj, iluminator, pudră bronzantă, fixativ, ceară modelatoare, ulei de păr, placă de păr sau ondulator, și nici măcar pantofi cu toc!

Tot acest ritual pe care femeile trebuie să-l facă dimineața pentru a arăta bine poate dura și o oră! – timp pe care l-ar putea petrece foarte bine dormind, dacă luăm în considerare că lipsa somnului este o problemă gravă a secolului nostru și că un organism odihnit dă randament mai mult timp, păstrează sistemul imunitar puternic și își menține vitalitatea și aspectul tânăr timp îndelungat.

Însă, atunci când o femeie este supusă presiunii de a arăta mereu ca scoasă din cutie, oricât de multe probleme ar avea acasă, numai pentru a câștiga mai mult la serviciu, aceasta este, din nou, obiectificată. Performanțele sale profesionale cad pe planul secundar, iar aspectul fizic primează, în condițiile în care pot fi o mulțime de angajate extrem de eficiente și capabile fără un aspect de fotomodel.

Atâta timp cât o femeie nu practică meseria de supermodel, modul în care arată la locul de muncă, dacă se machiază sau nu, dacă poartă tocuri înalte sau nu, nu ar trebui să fie definitoriu pentru performanțele sale profesionale, și nici pentru rezultatele pe care le obține. Din acest motiv, nici evaluarea ei nu ar trebui făcută din punctul acesta de vedere, ci strict din punct de vedere al abilităților, capacităților și rezultatelor luate în considerare la fiecare sfârșit de lună.

Pentru că, până la urmă, nu e corect ca un bărbat să nu se machieze deloc și tot să ajungă să câștige chiar mai mult decât o femeie

Avem nevoie de egalitate și meritocrație pentru a face societatea să funcționeze, iar criteriile corecte în evaluarea profesională sunt un pas extrem de important în acest sens. Trebuie să conștientizăm că aspectul este doar un ambalaj, iar interiorul omului, abilitățile sale, calitățile, capacitățile și performanțele sunt cele care contează cu adevărat.

În final, o companie va funcționa perfect prin muncă, strădanie, efort și acțiuni corecte, nu prin pudră, fixativ, tocuri și parfum. Din acest motiv, când vine vorba de mediul profesional, aspectul ar trebui să fie ignorat total și să fie luate în considerare doar elementele ce definesc cu adevărat locul și mediul unde lucrează acel om.

Foto: shutterstock.com

1 /
    carieră, succes, office, loc de muncă, job, serviciu, femei, machiaj, make-up, vestimentație, pantofi cu toc carieră, succes, office, loc de muncă, job, serviciu, femei, machiaj, make-up, vestimentație, pantofi cu toc carieră, succes, office, loc de muncă, job, serviciu, femei, machiaj, make-up, vestimentație, pantofi cu toc

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to Work – 9 obstacole între tine și…
Monday - Back to Work: Cum organizezi petrecerea…