Cum duci la bun sfârșit ce ți-ai propus după serviciu, când ai vrea doar să stai pe canapea la TV
Dacă vrei să fii o persoană productivă, trebuie să înveți să renunți la activitățile care consumă timp, pentru cele care contează cu adevărat. Cât timp pierzi, de fapt? Pierzi foarte mult în fiecare zi fără ca să realizezi măcar.
Dacă nu realizezi cât timp petreci cu sarcinile neimportante, poți lua în considerare următoarele cifre: omul obișnuit petrece 5 ore pe zi la televizor, 42 de ore pe an în trafic și 118 minute pe zi în social media! Cu alte cuvinte, petreci 2 ore pe zi privind la postările altora, postând selfie-uri și urmărindu-ți prietenii! În ceea ce privește munca în corporații mari, un angajat obișnuit petrece 6 ore pe zi verificându-și e-mailurile. Deloc puțin, nu-i așa?
Firește că majoritatea amestecă aceste activități cu munca, transformându-le în multitasking, dar, adunate, sunt aproape 4 zile pe săptămână dedicate acestor activități cronofage!
Dacă pierzi aproape 100 de ore pe săptămână cu sarcini inutile, cel mai probabil nu ești o persoană foarte productivă și nu îți maximizezi potențialul. Dar iată o serie de sfaturi pe care le poți aplica pentru a nu mai pierde timpul și a deveni din ce în ce mai productiv:
1. Închide e-mailurile.
În general, când deschizi inbox-ul, nu o faci ca să redactezi un e-mail, ci mai degrabă doar ca să verifici. Iar mare parte din această problemă vine din faptul că avem acces la mail oriunde – pe telefon, calculator și tabletă, ceea ce înseamnă că nu ai niciodată ocazia să te deconectezi cu adevărat.
Cea mai simplă soluție este să te deloghezi de pe contul de e-mail și să încetezi să verifici mesajele frecvent. Cel mai bine este să intri în e-mailuri atunci când trebuie să și redactezi unul. Altfel, nu ai de ce să pierzi timpul verificându-l. Pierzi timp, efort, și adaugi stres minții tale cu informații de care nu ai nevoie. În plus, odată ce ai citit un mail, fă ceva cu el – șterge-l, pune-l într-un folder special sau dă unsubscribe. Sunt singurele opțiuni înțelepte.
2. Nu mai amâna alarma.
De câte ori amâni alarma într-o dimineață? A sta în pat încă 3-5 minute poate părea necesar pentru corpul tău obosit, dar adevărul este că nu ai parte de odihnă suplimentară după ce alarma a sunat pentru prima oară, ci doar pierzi timp. Ai putea petrece cam 20 de minute în fiecare dimineață luptându-te cu alarma, timp în care ai putea să faci un duș, să te îmbraci sau să iei micul dejun. Sunt 20 de minute pe care le poți folosi ca să ajungi la timp la serviciu, fără grabă. Ai înțeles ideea.
3. Șterge aplicațiile inutile.
Poate părea că e distractiv să descarci jocuri pe telefon, dar în realitate nu ai nevoie de aceste aplicații fără valoare. Multe duc doar la pierderea timpului și scăderea productivității. Dacă ai o puzderie de aplicații inutile pe telefon, ai două soluții: prima este să le ștergi și să le păstrezi doar pe cele de care ai nevoie cu adevărat, iar a doua este să le înlocuiești cu alternative folositoare, care îți antrenează creierul. În loc să te joci Pokemon Go sau Candy Crush, joacă Tetris, Scrabble sau Sudoku. Trebuie doar să fii conștient de utilitatea și beneficiile aplicațiilor pe care le folosești.
Ţi-a plăcut acest articol?
Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!