Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Cum duci la bun sfârșit ce ți-ai propus după serviciu, când ai vrea doar să stai pe canapea la TV

A pierde timpul e o activitate pe care mulți dintre noi o desfășoară în mod natural, iar tehnologia și distracțiile zilnice accentuează această stare de fapt. Dar, până la urmă, trebuie să înveți să te maturizezi și să ieși din această realitate falsă.

Dacă vrei să fii o persoană productivă, trebuie să înveți să renunți la activitățile care consumă timp, pentru cele care contează cu adevărat. Cât timp pierzi, de fapt? Pierzi foarte mult în fiecare zi fără ca să realizezi măcar.

Dacă nu realizezi cât timp petreci cu sarcinile neimportante, poți lua în considerare următoarele cifre: omul obișnuit petrece 5 ore pe zi la televizor, 42 de ore pe an în trafic și 118 minute pe zi în social media! Cu alte cuvinte, petreci 2 ore pe zi privind la postările altora, postând selfie-uri și urmărindu-ți prietenii! În ceea ce privește munca în corporații mari, un angajat obișnuit petrece 6 ore pe zi verificându-și e-mailurile. Deloc puțin, nu-i așa?

Firește că majoritatea amestecă aceste activități cu munca, transformându-le în multitasking, dar, adunate, sunt aproape 4 zile pe săptămână dedicate acestor activități cronofage!

Dacă pierzi aproape 100 de ore pe săptămână cu sarcini inutile, cel mai probabil nu ești o persoană foarte productivă și nu îți maximizezi potențialul. Dar iată o serie de sfaturi pe care le poți aplica pentru a nu mai pierde timpul și a deveni din ce în ce mai productiv:

1. Închide e-mailurile.

În general, când deschizi inbox-ul, nu o faci ca să redactezi un e-mail, ci mai degrabă doar ca să verifici. Iar mare parte din această problemă vine din faptul că avem acces la mail oriunde – pe telefon, calculator și tabletă, ceea ce înseamnă că nu ai niciodată ocazia să te deconectezi cu adevărat.

Cea mai simplă soluție este să te deloghezi de pe contul de e-mail și să încetezi să verifici mesajele frecvent. Cel mai bine este să intri în e-mailuri atunci când trebuie să și redactezi unul. Altfel, nu ai de ce să pierzi timpul verificându-l. Pierzi timp, efort, și adaugi stres minții tale cu informații de care nu ai nevoie. În plus, odată ce ai citit un mail, fă ceva cu el – șterge-l, pune-l într-un folder special sau dă unsubscribe. Sunt singurele opțiuni înțelepte.

2. Nu mai amâna alarma.

De câte ori amâni alarma într-o dimineață? A sta în pat încă 3-5 minute poate părea necesar pentru corpul tău obosit, dar adevărul este că nu ai parte de odihnă suplimentară după ce alarma a sunat pentru prima oară, ci doar pierzi timp. Ai putea petrece cam 20 de minute în fiecare dimineață luptându-te cu alarma, timp în care ai putea să faci un duș, să te îmbraci sau să iei micul dejun. Sunt 20 de minute pe care le poți folosi ca să ajungi la timp la serviciu, fără grabă. Ai înțeles ideea.

3. Șterge aplicațiile inutile.

Poate părea că e distractiv să descarci jocuri pe telefon, dar în realitate nu ai nevoie de aceste aplicații fără valoare. Multe duc doar la pierderea timpului și scăderea productivității. Dacă ai o puzderie de aplicații inutile pe telefon, ai două soluții: prima este să le ștergi și să le păstrezi doar pe cele de care ai nevoie cu adevărat, iar a doua este să le înlocuiești cu alternative folositoare, care îți antrenează creierul. În loc să te joci Pokemon Go sau Candy Crush, joacă Tetris, Scrabble sau Sudoku. Trebuie doar să fii conștient de utilitatea și beneficiile aplicațiilor pe care le folosești.

4. Scoate televizorul din dormitor.

Seara este o ocazie deosebită pentru a medita, evalua și analiza ziua pe care ai avut-o. Această analiză ne ajută să ne dezvoltăm ca adulți și să învățăm din propriile greșeli. Din păcate, mulți oameni sacrifică această ocazie de dragul distracției ieftine. Ar trebui să realizezi că lucrurile la care te gândești ultima oară într-o zi contează foarte mult. Dacă petreci tot acest timp privind la televizor, pierzi oportunitatea de a reflecta asupra zilei, și a o planifica pe următoarea. Cu alte cuvinte, pierzi timp prețios.

5. Caută un serviciu care îți permite să lucrezi de acasă.

Dacă ai un drum lung de făcut de acasă până la serviciu – să spunem o oră pezi – îți prelungești programul de lucru cu 10 ore pe săptămână. Imaginează-ți dacă ai putea elimina această navetă – ai putea petrece 10 ore lucrând sau făcând ceva mult mai important.

Deși nu e mereu posibil, multe companii încep să accepte ideea de a lucra de la distanță. Lucrând de acasă măcar câteva zile pe săptămână, petreci mai puțin timp în mașină și mai mult îndeplinind anumite sarcini.

6. Învață să spui "nu".

Când timpul este scurt, iar sarcinile multe, unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le înveți este să spui "nu" atunci când un lucru nu se potrivește cu prioritățile tale. Această sugestie finală este simplă, însă reprezintă o provocare.

Dacă vrei să îți maximiezi productivitatea, trebuie să înveți să spui "nu" – altfel, trăiești cu cererile celorlalți, fără a-ți acorda timp ție însuți. Dacă îți stabilești clar prioritățile și direcția în care dorești să te îndrepți, va fi foarte simplu să recunoști lucrurile care te deviază din drum, și pe care va trebui să le refuzi.

E timpul să încetezi să-ți risipești viața cu sarcini și obiceiuri inutile. Nu e nimic în neregulă să te uiți la televizor din când în când, să stai pe Facebook sau să îți verifici e-mailurile, dar nu trebuie să lași aceste lucruri neimportante să domine programul tău. Reinventează-ți productivitatea făcând un efort conștient pentru a eficientiza timpul, în fiecare zi.

Foto: pexels.com

1 /
    serviciu, muncă, carieră, sarcini, productivitate, aplicații, Facebook, social media, e-mail serviciu, muncă, carieră, sarcini, productivitate, aplicații, Facebook, social media, e-mail serviciu, muncă, carieră, sarcini, productivitate, aplicații, Facebook, social media, e-mail serviciu, muncă, carieră, sarcini, productivitate, aplicații, Facebook, social media, e-mail serviciu, muncă, carieră, sarcini, productivitate, aplicații, Facebook, social media, e-mail serviciu, muncă, carieră, sarcini, productivitate, aplicații, Facebook, social media, e-mail serviciu, muncă, carieră, sarcini, productivitate, aplicații, Facebook, social media, e-mail

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday - Back to Work: Cum organizezi petrecerea…
Monday – Back to Work: 10 moduri în care locul de…