Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Monday – Back to Work: 10 moduri în care locul de muncă îți poate afecta sănătatea

Dacă ești precum majoritatea oamenilor, locul tău de muncă full-time îți ocupă cea mai mare parte din timp. Dar te-ai întrebat vreodată dacă sănătatea îți este afectată de carieră profesională?

Anumite comportamente de la locul de muncă își pun amprenta asupra integrității tale fizice, mintale și emoționale. Iată cele mai importante moduri în care acestea îți afectează sănătatea:

1. Lucratul peste program

Poate părea că ești angajatul model dacă rămâi peste program că să termini ce aveai de făcut în ziua respectivă. Dar, pe termen lung, îți poate face rău.

Cercetătorii de la Universitatea din Kansas au descoperit că angajații care lucrează peste 50 de ore pe săptămână sunt mai expuși unei stări de sănătate precare. Acești angajați au tendința de a sări peste mese pentru că sunt prea ocupați să lucreze, și au tendințe crescute de depresie. Un alt studiu a descoperit că persoanele care lucrează cel puțin 10 ore pe zi au un risc crescut cu 60℅ de a avea probleme cu inima. 

2. Lipsa de mișcare

Fie că îți petreci ziua stând la birou, în picioare, sau ambele, un loc de muncă ce nu implică efort fizic poate contribui la o serie de probleme de sănătate. Un stil de viață sedentar este cel mai des asociat cu un risc crescut de probleme cu inima și diabet, dar poate cauza și dureri fizice, precum cele de mușchi. A sta cocoșat la birou, cu ochii în monitor și cu mâinile pe mouse și tastatură îți afectează mușchii și ochii – și nici statul în picioare nu ajută, acesta cauzând crampe musculare, dureri de spate și oboseală cronică. 

3. Haosul din Inbox

Dacă răspunzi la fiecare e-mail în parte, imediat cum îți intră în Inbox, s-ar putea să îți cauzezi o doză crescută de anxietate nenecesară. Un studiu al Universității British Columbia a găsit o legătură între stresul psihologic și frecvența cu care îți verifici e-mailurile. Timp de o săptămână, participanților la studiu li s-au permis să verifice e-mailurile doar de trei ori pe zi. În săptămâna următoare, au avut acces nelimitat la Inbox. Deși le-a fost greu să limiteze folosirea e-mailurilor, participanții au spus că au avut un nivel de stres mult mai scăzut atunci când au verificat Inbox-ul de puține ori într-o zi. 

4. Lipsa pauzelor

Un studiu efectuat de Staples arată că peste un sfert din angajați nu iau pauze în afara celei de prânz, pentru că se simt vinovați sau simt că nu își pot părăsi biroul. Lipsa pauzelor cauzează stres în rândul angajaților, iar ei o știu: 60% dintre respondenți au afirmat că mai multe pauze le-ar îmbunătăți fericirea la locul de muncă, iar 43% au spus că le-ar îmbunătăți nivelul general de fericire. În plus, alte 37% au spus că pauzele regulate le-ar îmbunătăți starea de sănătate. 

5. Retragerea precoce

Mulți angajați abia așteaptă să se retragă din activitate, dar ar trebui să te gândești de două ori înainte să-ți închei cariera prea devreme. Un grup de cercetători austrieci a descoperit că, în special pentru bărbați, retragerea precoce le-a crescut riscul de moarte înainte de 67 de ani. Aceștia au estimat că un an de retragere precoce scade viața angajatului cu aproximativ două luni. Studiul a notat că angajații care se retrag devreme deprind obiceiuri nesănătoase, precum fumatul, consumul de alcool și de alimente nesănătoase, și lipsa exercițiilor fizice. 

6. Un loc de muncă pe care îl urăști

Acel loc de muncă pe care îl urăști te poate înnebuni, dar efectele secundare se duc cu mult dincolo de echilibrul tău mintal și emoțional. Un studiu publicat de revista Human Relations arată că angajații care stau la un loc de muncă fie din obligație, fie din lipsa altor opțiuni, sunt mai predispuși la probleme de sănătate, inclusiv simptome de epuizare, stres și oboseală cronică. Sentimentul unei lipse de autonomie epuizează emoțional, afirmă cercetătorii. 

7. Transportul

Ai un drum lung până la locul de muncă? Drumul către birou și înapoi ar putea fi cauza stresului tău. Universitatea din Montreal a descoperit că trasee mai lungi de 20 de minute cresc riscul de epuizare, în vreme ce drumurile mai lungi de 35 de minute cresc riscul de cinism la locul de muncă. 

Deși nivelul de stres depinde de mijlocul de transport utilizat, regulă generală pare să fie: cu cât e mai mare orașul, cu atât mai obositor drumul. Întârzierile neprevăzute, precum lipsa de control asupra circumstanțelor din trafic, contribuie la un nivel ridicat de stres. 

8. Șomajul pe termen lung

În afara impactului financiar, șomajul afectează grav și echilibrul emoțional. Cercetările arată că șomajul îndelungat poate cauza tulburări psihice. Cercetătorii asociază acestea cu sentimentul unui scop în viață pe care îl oferă un loc de muncă. Șomajul îndelungat îi face pe oameni să se simtă că și cum și-ar fi pierdut controlul asupra capacității de a se întreține și a avea grijă de familiile lor, ceea ce îi face să se îngrijoreze cu privire la viitorul lor. 

9. Relațiile cu colegii

Nimeni nu spune că trebuie să te împrietenești cu colegii, dar dacă o faci, ar putea fi bine pentru sănătatea ta. Conform unui studiu LinkedIn, mulți angajați consideră că prieteniile de la locul de muncă îi fac să se simtă fericiți, menținându-i motivați și productivi.

Reversul medaliei este reprezentat de aspectele negative de la locul de muncă pot duce la probleme de sănătate fizice și psihice. Pe cât de grav este un comportament abuziv, pe atât mai dăunător este să fii ignorat: angajații care se simt ostracizați la locul de muncă sunt mai predispuși problemelor de sănătate, riscă să le scadă entuziasmul și să le crească dorința de a demisiona. 

10. Lingușirea șefului

În funcție de modul de abordare, angajații care își lingușesc șeful își pot afecta sau îmbunătăți sănătatea mintală. Un studiu publicat în revista Journal of Management Studies arată că profesioniștii care își lingușesc angajatorul pentru a avansa la locul de muncă evită stresul psihologic resimțit de cei care se consumă la locul de muncă.

Studiul arată că sentimentele de ostracizare – care pot duce la tensiune, oboseală emoțională și depresie – pot fi neutralizate de utilizarea inteligentă a unor abilități de integrare la birou. Autorii studiului spun că secretul constă în modul în care angajații citesc limbajul corporal și expresiile colegilor; angajații care sunt defazați de astfel de comportamente pot chiar înrăutăți situația prin amestecare. 

Deci asigură-te că îți creezi un mediu favorabil și propice la locul de muncă, în așa fel încât să îți protejezi sănătatea și să te duci cu plăcere la birou.

Foto: pexels.com 

1 /
    Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef Carieră, loc de muncă, sănătate, bunăstare, colegi, job, muncă, șef

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to Work – 9 obstacole între tine și…
Monday - Back to Work: Cum organizezi petrecerea…