Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Monday Back to Work: 14 sfaturi pentru cei care lucrează de acasă

Majoritatea dintre noi vrea să lucreze de acasă – programul e flexibil, suntem în confortul propriului cămin, putem lua pauze când dorim și să ne mai ocupăm de treburile casnice în acest timp.Totuși, a lucra de acasă nu este pentru toți și trebuie să ținem cont de câteva elemente atunci când dorim acest lucru.

Cu un plan bine stabilit înainte, experiența de a lucra de acasă poate fi benefică atât pentru tine, cât și pentru angajator, dar și pentru familia ta. Odată ce tu și angajatorul sunteți de acord că este un lucru bun de ambele părți ca să lucrezi de acasă full sau part time, trebuie să ai în vedere următoarele aspecte:

1. Înțelege așteptările angajatorului

Fișa postului va fi aceeași ca dacă ai lucra în birou? Vei avea aceleași responsabilități și atribuții? Cât sprijin vei primi dacă vei lucra de acasă?

Unele companii vor oferi repere în legătură cu echipamentul și suportul pe care îl vor oferi și pe care nu. Adesea, acestea furnizează un calculator și un telefon pentru cei care lucrează acasă, dar nu și o imprimantă sau un fax, de exemplu.

E important să clarifici de la început poziția companiei și ceea ce este dispus angajatorul să negocieze.

2. Ridică-te la așteptările angajatorului

Trebuie să-l faci pe șeful tău să știe că te ridici la înălțimea așteptărilor sale de fiecare dată. Poți lucra nouă, zece sau 12 ore pe zi, asta nu va conta dacă șeful tău nu știe sau nu primește rezultate anticipate!

Cum comunici eforturile și rezultatele către angajator?

Nu te baza pe acesta să le evalueze. Performanța ta, sau lipsa acesteia, nu se va simți decât atunci când va fi o situație de urgență și ceva va merge prost.

3. Creează-ți un spațiu separat, confortabil, pentru zona de lucru

A crea un spațiu special destinat muncii este vital pentru succesul tău ca lucrător de acasă. Acest spațiu ar trebui să fie destul de ferit de întreruperi casnice precum familia, animalele, telefonul, televizorul, sau chiar o vedere interesantă.

Ar trebui să ai un scaun de calitate și un monitor suficient de mare dacă lucrezi cu precădere la calculator (ceea ce majoritatea dintre noi face).

4. Asigură-te că ai tot ce ai nevoie

Un calculator, telefon, imprimantă, fax – acestea e probabil să fie furnizate de companie. Dar vei avea nevoie și de hârtie, cerneală, cartuș (acestea necesită înlocuire chiar mai des decât crezi), stilouri, agende, etc. Gândește-te la toate lucrurile de care ai nevoie într-un birou și adu-le și aici.

Vei trece pe la birou periodic să refaci stocul de aceste obiecte sau le vei cumpăra și se vor deconta? Trebuie să discuți și acest aspect în avans.

5. Stabilește limite cu familia și prietenii

Limitele sunt vitale nu doar în succesul tău profesional, dar și în relațiile personale!

Când lucrezi de acasă pentru prima oară, prietenii și familia s-ar putea să nu înțeleagă cerințele unui astfel de loc de muncă. Un prieten a cărui bonă a anulat pe ultima sută de metri te poate suna să-ți ceară o favoare: „Poți sta cu copiii dacă tot lucrezi de acasă?”

Vei primi diverse invitații în oraș pe care, dacă le plasezi cu grijă în programul tău și nu le transformi într-o prioritate, pot deveni oportunități de a-ți lărgi rețeaua de cunoștințe și relații profesionale.  

Pentru început, trebuie să stabilești reguli clare familiei și prietenilor, dar și obiceiuri de lucru pentru tine.

6. Stabilește-ți un program de lucru clar și obiective

Obiectivele sunt importante pentru a ține pasul cu volumul de muncă, dar și pentru a-ți verifica progresul. A lucra de acasă e pozitiv din punctul de vedere al autonomiei și independenței, dar poți ajunge să fii singuratic și nesatisfăcut fără feedback-ul ce vine de la birou.

Lucrătorul de acasă trebuie să fie sigur că munca pe care o face trebuie să fie văzută drept una de succes și să fie sigur pe calitățile sale. Paranoia poate apărea destul de rapid fără competiția constantă cu ceilalți colegi.

Stabilindu-ți un program clar de muncă, dar și obiective pe care să le verifici în mod constant, vei ști sigur că performanțele tale sunt la nivelul optim.

7. Rămâi conectat

Poate fi o idee bună să începi lucrul de acasă doar o zi sau două pe săptămână și să crești treptat numărul de zile. A păstra legătura cu biroul îți oferă ocazia de a vedea cum menții comunicarea și atunci când nu mai ești acolo.

Vei vedea că tu și colegii tăi vă veți trimite mai multe e-mailuri sau vă veți suna mai des, pentru a face schimbi de informații, și vei vedea care elemente necesită atenție din partea ta și care nu.

Productivitatea crescută datorată faptului că nu mai ai distrageri din partea colegilor poate fi un beneficiu important al lucrului de acasă.  

8. Planifică pauzele zilnice și săptămânale

Mulți lucrători de acasă își dau seama că petrec prea mult timp în fața calculatorului, ceea ce scade performanța în timp. Adaugă pauze în orarul tău de muncă, ia masa de prânz în mod regulat (la ce oră vrei, nu te urmărește nimeni) și ridică-te de la birou și fă mișcare periodic.

Poate fi util să-ți pui o alarmă sau un alt calendar care să-ți reamintească să pleci din fața calculatorului din când în când.

Cei care lucrează de acasă nu își dau seama mereu cât au stat în fața ecranului, că le e foame, sau chiar că au nevoie să meargă la toaletă, atunci când sunt prinși în munca lor.

9. Cunoaște-ți stilul de lucru

Este vital să știi cum lucrezi cel mai bine. Lucrezi în funcție de stările emoționale? Dacă da, du-ți la îndeplinire sarcinile în funcție de categoria lor: lucru la calculator, la telefon, întâlniri, etc. Astfel, vei îndeplini fiecare sarcină atunci când ai dispoziția perfectă pentru a o face.

10. Urmărește-ți munca și progresul

Angajatorul poate avea o manieră specifică de a-ți contoriza munca. Poți să îi trimiți un e-mail supervizorului când începi și termini treaba, sau poți folosi un alt sistem mai complex de a cronometra și contoriza munca.

Poate fi o idee bună să urmărești ceea ce facimai detaliat. Poți ține un jurnal și un calendar al muncii tale, ceea ce îți va fi de folos atunci când ți se va cere să justifici timpul de lucru sau când vei vrea să soliciți o mărire de salariu.

11. Evaluează-ți progresul săptămânal

Este important să îți organizezi munca astfel; poți vedea rapid și clar ceea ce ai realizat în săptămâna precedentă. Poți folosi calendare, jurnale sau diverse bilanțuri, în funcție de tipul de muncă pe care îl prestezi.

12. Ajustează-ți stilul de lucru în funcție de rezultate

Dacă nu merge ceva din maniera de lucru, nu îți fie teamă să îl schimbi. Din moment ce lucrezi de acasă, tu decizi stilul de lucru și tot tu greșești și găsești răspunsurile.

Investește timp în a căuta moduri să-ți îmbunătățești productivitatea și nu-ți fie frică să te întrebi dacă există un mod mai eficient și rapid de a face o treabă.

13. Cere ajutor și sprijin

Ține ședințe și întâlniri regulate cu șeful și colegii. Acestea pot fi săptămânale, lunare sau trimestriale. La început, pot fi mai frecvente.

Vorbește și cu alți lucrători de acasă. Folosește rețelele de socializare pentru a păstra legătura cu ei și a obține răspunsuri la întrebările pe care le ai. Fii, totuși, selectiv, în ceea ce privește grupurile online în care intri și pe care le urmărești. Nu vrei ca platformele media să te distragă de la scopul tău principal!

14. Ai grijă de tine

E greu să fii la cote maxime atunci când nu te simți bine, și mai ales când nu primești feedback constant de la cei din jur. Trezește-te la aceeași oră zilnic, îmbracă-te ca și cum ai plecala birou. Ia micul dejun și cafeaua înainte de muncă, dacă acesta era obiceiul tău înainte.

Întâlnește-te periodic cu colegii la prânz, dacă asta obișnuiai să faci când lucrai la birou. Stabilește pauze clare și ore de încheiere a lucrului. Evită tentația de a munci atunci când ar trebui să petreci timpul cu familia sau prietenii, și ține minte să faci mișcare și să mergi la culcare la o oră decentă.

A munci de acasă are atât avantaje, cât și dezavantaje. Această libertate a programului de care beneficiem trebuie să fie bine gestionată, în așa fel încât să evităm distracțiile, dar și epuizarea.  O balanță între toate aceste elemente și un program bine stabilit îți vor permite să lucrezi de acasă și să ai rezultate optime, așa cum aveai și atunci când lucrai de la birou.

Foto: pexels.com 

1 /
    carieră, muncă, afaceri, job, loc de muncă, productivitate, lucru de acasă, program flexibil, succes carieră, muncă, afaceri, job, loc de muncă, productivitate, lucru de acasă, program flexibil, succes carieră, muncă, afaceri, job, loc de muncă, productivitate, lucru de acasă, program flexibil, succes carieră, muncă, afaceri, job, loc de muncă, productivitate, lucru de acasă, program flexibil, succes carieră, muncă, afaceri, job, loc de muncă, productivitate, lucru de acasă, program flexibil, succes carieră, muncă, afaceri, job, loc de muncă, productivitate, lucru de acasă, program flexibil, succes carieră, muncă, afaceri, job, loc de muncă, productivitate, lucru de acasă, program flexibil, succes

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to Work – 9 obstacole între tine și…
Monday - Back to Work: Cum organizezi petrecerea…