Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Vlad Teioșanu, Creativesc: Pentru mine, antreprenoriatul nu este doar un alt drum profesional, ci o schimbare de lifestyle

Momentele mele preferate sunt acelea când descopăr oameni creativi, care construiesc proiecte frumoase și sunt pasionați de ceea ce fac. Vlad Teioșanu este unul dintre acești oameni care își transformă fiecare vis în realitate, pas cu pas. Prin business-ul lui, Creativesc, le propune celor pasionați de design interior lucruri adaptate personalității lor, care se pot regăsi acasă sau la birou, reflectând stilul lor de viață. Însă planurile de viitor ale lui Vlad nu se opresc aici. Tânărul de numai 28 de ani ne poveștește cu entuziasm despre motivele pentru care a creat această afacere împreună cu fratele și cumnata lui, despre strategia de dezvoltare, dar și despre ce îi face lui sufletul să zâmbească zi de zi, oferindu-i energia necesară pentru a-și contura frumos drumul antreprenorial pe care îl consideră un stil de viață în sine.

Anca Tănase [JoelleMagazine.Ro]: Bună, Vlad. Creativesc, proiectul tău de suflet, e un concept store online cu și despre home & deco creativ. Concret, când a început acest business, cum ți-a venit ideea acestei denumiri inedite și ce înseamnă el pentru tine în momentul de față? 

Vlad Teioșanu: 

Ideea business-ului a început să capete contur acum câțiva ani, de la o pasiune, așa cum se întamplă în multe proiecte de suflet. Îmi place design-ul de obiect, îmi plac decorațiunile interioare ce au concepte creative, așa că petreceam multe ore în șir pe site-uri din domeniu și citeam articole cu idei neconvenționale. Însă nu găseam multe dintre obiectele pe care le doream, întrucât acestea nu erau accesibile. Atunci am decis, împreună cu fratele meu (Victor Teioșanu) și soția lui (Simina Teioșanu), să lansăm un business de familie, un concept store cu decorațiuni și obiecte pentru casă, cu design creativ.

Anca Tănase: Înainte de a deveni antreprenor, ai fost angajat, nu-i așa? De ce, dintre toate domeniile care există, ai ales home & deco creativ și cât timp a durat până când ai luat decizia de a renunța la acel job pe care îl aveai și a continua pe un drum profesional pe care să ți-l conturezi singur, ca antreprenor?

Vlad Teioșanu: 

Așa-i, am făcut câțiva ani marketing într-o multinațională, unde am învățat multe lucruri despre ce înseamnă un business, mai ales la scală mare. A fost ca un business school în care am învățat practic, din ce faceam în fiecare zi. Apoi am ales această nișă din home & deco pentru că sunt pasionat de domeniu, cum spuneam, dar și pentru că am vazut un potențial destul de mare. Cred că este un trend în design-ul interior către un stil care reflectă personalitatea fiecăruia, în special la noile generații.

Mi-am dorit dintotdeauna să fiu antreprenor, să contruiesc un proiect de la zero. Însă a fost o trecere lină către noul drum și am lansat magazinul online la sfârșitul anului 2014, după un an de pregătiri intense.

Anca Tănase: Care sunt cele mai mari provocări cărora a trebuit să le faci față de când ai lansat Creativesc și ce lecții de business te-au învățat acestea?

Vlad Teioșanu:

Cred că primul an a fost cel mai dificil, cum este cazul în majoritatea business-urilor noi. Oricât de mult cercetezi, oricât de mult întrebi prietenii și cunoștințele, tot din prima zi în care business-ul funcționează începi să înveți cum reacționează publicul și cum merg lucrurile. A fost bine că am decis să dezvoltăm proiectul în trepte, nu am avut presiuni financiare și am putut avea un ritm normal de creștere. Prima etapă, de 6-12 luni, a fost de stabilizare. Am creat relații de încredere cu furnizorii, i-am diversificat și, în același timp, am văzut reacția publicului nostru. Așa că primele luni au fost despre învățare și am luat lecțiile din mers, de la birocrație, la logistică sau portofoliu.

Anca Tănase: Este evident că ești pasionat de tot ceea ce faci pentru Creativesc. Cum arată, în viziunea unui tânăr antreprenor român de 28 de ani, viitorul? Unde ți-ai dori să ajungi peste ani?

Vlad Teioșanu:

Cum spunea unul dintre primele sloganuri din advertising-ul nostru: viitorul sună bine. :) Cred că sunt multe oportunități de creștere în România, eCommerce-ul este în creștere cu peste 20% de la an la an, de exemplu. Din ce în ce mai mulți oameni își doresc lucruri personalizate după preferințele lor, indiferent de domeniu.

Așa că sunt încrezător că vom ajunge cu Creativesc în casele tuturor tinerilor care vor lucruri care nu sunt standard, ci adaptate personalității lor. Vrem să ne dezvoltăm prin pop-up stores în spații fizice și la evenimente. Iar pe viitor, vrem să deschidem și o cafenea care să funcționeze ca un concept store din care poți lucra, poți savura o băutură și, la final, poți pleca cu un produs cu design creativ, care ți-a plăcut. Mai întâi vom începe dezvoltarea în Bucuresti, iar apoi și în celelalte orașe din țară.

Anca Tănase: Am văzut multe lucruri foarte interesante pe Creativesc.ro. Cât de deschiși sunt clienții la nonconformismul obiectelor pe care Creativesc le comercializează? Care este profilul unui client încântat să descopere business-ul tău? Ai remarcat faptul că tinerii îmbrățișează mai repede decât oamenii cu mai multă experiență de viață design-ul de obiect sau nu există o regulă în acest sens?

Vlad Teioșanu:

Așa este, targetul nostru este mai nonconformist, pe măsura obiectelor cu design creativ. Însă am remarcat că avem un public mai extins decât credeam noi la început. Sunt din ce în ce mai multe persoane care vor ca toate obiectele personale să le exprime pasiunile, care nu își doresc să aibă obiecte și decorațiuni cu aceeași formă și culoare precum restul prietenilor. Așa că este o deschidere din ce în ce mai mare către obiecte cu un concept care surprinde, care conferă personalitate spațiului.

Anca Tănase: Comercializezi produse de designer, care au un preț mai ridicat decât cele standard, pe bună dreptate. Ai remarcat un interes mai mare decât în trecut din partea clienților pentru această piață cu produse de designer în care tu însuți îți desfășori activitatea?

Vlad Teioșanu:

Da, există un interes mai mare pentru design-ul de obiect. Sunt multe business-uri și proiecte care au contribuit la acest interes. Oamenii înțeleg acum mai bine diferența dintre o lampă obișnuită, care se găsește în orice casă și una cu un concept și un design special. Noi vrem să oferim „affordable design”, căutăm cel mai bun raport calitate-preț și încercăm să ajungem cu obiectele noastre la un public mai mare.

Anca Tănase: Îmi amintesc de tine în perioada când erai Președinte al organizației studențești Voluntari pentru Idei și Proiecte (VIP România). :) Cum apreciezi că te-au ajutat deprinderile pe care ți le-ai însușit la acea vreme, coordonând diverse echipe și proiecte mari?

Vlad Teioșanu:

Au trecut ceva ani de atunci. :) În VIP aș putea spune că am avut o prima experiență antreprenorială, care mă ajută mult și acum. În organizație, am avut libertate de gândire, libertate de a lua decizii și de a construi. Exact ca în antreprenoriat. Am experimentat, am avut autonomie, dar și o comunitate care m-a susținut, echipe care nu erau ținute împreună de o structură, ci de idei și proiecte. Am învățat cum funcționează o organizație, dar, mai important, am început acolo reinventarea personală, o transformare continuă pe care o mențin și acum.

Anca Tănase: Din punctul tău de vedere, ce este cel mai important în viață?

Vlad Teioșanu:

Din punctul meu de vedere este chiar stilul de viață! Aici intră multe lucruri, de la cum arată o zi obișnuită, cât de sănătos vrei să trăiești, cât și cum vrei să lucrezi, până la cum te distrezi, cum îți petreci timpul și cu cine. Eu tocmai din acest motiv am făcut, în primul rând, trecerea la antreprenoriat - nu este doar un alt drum profesional ci o schimbare de lifestyle.

Anca Tănase: Care sunt pasiunile care îți fac sufletul să zâmbească?

Vlad Teioșanu:

Oh, sunt multe, am să menționez aici doar două. :) Iubesc tot ce ține de fotografie și de imagini, în general. Sunt un fotograf "delocprofesionist", cum îmi place mie să spun, doar mă uit la cadrele pe care le avem zi de zi. Și sunt înnebunit după muzica live, îmi place mult sunetul de chitară, mă duc la cât de multe concerte pot, iar vacanțele le fac la festivaluri de muzică.

Anca Tănase: Ce-ţi este indispensabil zi de zi? Fără de ce nu ai putea trăi şi nu ai putea să îţi vezi mai departe de viaţă şi de activitatea zilnică?

Vlad Teioșanu:

Se leagă de pasiunile pe care ți le-am spus, bineînțeles. Cred că muzica e un cadou pe care îl avem și nu mi-aș putea imagina o viață fără muzică. :) Ascult, cânt, mă bucur de sunete aproape toata ziua: când mă trezesc, când lucrez, când cobor scările sau înainte să adorm.

Anca Tănase: Un gând de final pentru cititorii JoelleMagazine.ro… ?

Vlad Teioșanu:

Îndrăzniți, încercați să aveți un spirit liber, reinventați-vă mereu astfel încât să vă dați seama cine sunteți și ce stil de viață vă doriți. Cel puțin eu asta încerc și asta vă doresc și vouă! :)

Anca Tănase: Îți mulțumesc frumos pentru timpul acordat, Vlad! Mult succes în continuare!

Vlad Teioșanu:

Mulțumesc frumos, să ne vedem la un nou interviu, când Joelle Magazine și Creativesc vor ajunge acolo unde visează!


Quick quiz:

Nume:  Vlad Teioșanu

Vârsta:  28 ani

Prietenii îmi (mai) spun... Teio.

Un cântec pe care îl recomand cu drag oricui, în orice moment, ar fi… Kings of Leon – Beautiful War.

Două dintre obiectele mele preferate Creativesc, pe care le am și acasă ar fi…. Lampa Tetris și colecția de coasters vinil.

Trei locuri unde îmi doresc să ajung şi pe care nu am avut încă ocazia să le vizitez…Cuba, în primul rând. Apoi, Rio de Janeiro și Australia.

Dacă nu aş fi ales antreprenoriatul, aş fi optat pentru... crearea unui ONG.

În prezent, citesc… Fiesta, de Hemingway.

Mare sau munte? Răsărit la mare.

În viață, cel mai mult mă motivează… Să creez.

 

Foto: Arhiva personală Vlad Teioșanu

Mai multe detalii despre activitatea lui Vlad puteți afla pe pagina de Facebook Creativesc și pe site-ul creativesc.ro.

Un interviu de Anca Tănase. Orice utilizare a conţinutului acestui interviu presupune citarea sursei şi necesită obţinerea acordului prealabil, în scris, al JoelleMagazine.Ro. Toate drepturile rezervate © JoelleMagazine.Ro 2016.

 

1 /
    Vlad Teioșanu, Creativesc, antreprenor, magazin de design interior, nonconformism Vlad Teioșanu, Creativesc, antreprenor, magazin de design interior, nonconformism Vlad Teioșanu, Creativesc, antreprenor, magazin de design interior, nonconformism Vlad Teioșanu, Creativesc, antreprenor, magazin de design interior, nonconformism Vlad Teioșanu, Creativesc, antreprenor, magazin de design interior, nonconformism

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Alexandru Drăgan, SARTO bespoke: Pentru un look…
Daniel Putineanu, hairstylist Salon Manifest: Cel…