Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Adio, „bikini body”! Putem arăta așa cum vrem noi!

Mai mult ca sigur, ați întâlnit cel puțin o dată în social media elemente anti-bikini body. “Bikini body” este o idee conform căreia, pentru a purta un bikini, este nevoie de un corp cu dimensiuni de model. Termenul a căpătat amploare odată cu programele de fitness și dietele de slăbit celebre, care promiteau mult doritul “bikini body” într-un timp foarte scurt.

Conceptul original pare să fi fost lansat în 1961 de către lanțul de saloane de slăbit Slenderella International, care a dus, la momentul acela, o campanie de vară utilizând acest termen în reclame, în fraze precum “un bust ferm – o talie de viespe – coapse ferme – picioare de gazelă – un Bikini body!”. Avansarea tehnologiei, prelucrarea excesivă a imaginilor și promovarea unor standarde corporale aproape imposibil de atins au dus la determinarea femeilor de a avea o imagine similară cu a celor din imagini, marginalizând orice tip de siluetă care ieșea din tiparele anterior stabilite.

În ultimii ani, au fost lansate diverse mișcări de eradicare a acestui concept, promovând încrederea în sine, iubirea față de corpul nostru și diversitatea siluetelor feminine. Pe rețelele de socializare putem găsi imagini cu mesaje precum “Cum obții un bikini body? Porți un bikini.”, îndemnându-ne să renunțăm la prejudecățile cu privire la aspectul fizic. Campania Instagram  #ShowMeYourBawdy îndemnând utilizatoarele să posteze imagini purtând costum de baie a creat multă vâlvă în rândul publicului, care a făcut presiuni asupra Facebook pentru a-și cere scuze în fața grupului australian Cherchez la Femme. Aceștia din urmă lansaseră o campanie publicitară cu modelul supradimensionat Tess Holliday purtând un bikini, iar Facebook a interzis fotografia, pe motiv că „prezenta părți corporale într-un mod indezirabil”.

Mișcarea de eradicare a termenului a căpătat atât de multă amploare, încât revista de fitness pentru femei Women’s Health a interzis utilizarea lui în articole, iar primarul Londrei, Sadiq Khan, a cerut interzicerea reclamelor ce promovează standarde corporale nerealiste sau nesănătoase.

Lupta este departe de a se fi încheiat. După ce, vreme de 50 de ani, companiile au promovat această imagine pentru a-și vinde produsele și serviciile, este extrem de dificil de schimbat o mentalitate colectivă construită în atât de mult timp. Femeile încep, totuși, să realizeze că nu sunt produse de consum și că pot purta un costum de baie oricând își doresc, nu în funcție de reclama văzută într-o revistă. Scopul este să ne acceptăm și să ne iubim unii pe ceilalți exact așa cum suntem, în varietatea și diversitatea noastră, atât corporală, cât și mintală, culturală și etnică.

Voi ce model de costum de baie v-ați ales pentru vara aceasta? 

Foto: Morguefile.com

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Ce mănâncă un nutriționist într-o zi
Două lucruri importante de care trebuie să ții cont…