Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Ce mănâncă oamenii care trăiesc mult?

Cu toții ne dorim o viață lungă, un corp sănătos și cu aspect tânăr pentru cât mai mult timp, iar aceste lucruri le putem observa la anumite popoare.

I-am admirat deseori pe japonezi pentru silueta zveltă, pe greci, italieni sau francezi pentru stilul de viață sănătos și felul moderat de a se hrăni. Noi vă dezvăluim principiile de bază ale celor mai inteligente diete din lume, despre care veți constata că au destul de multe elemente comune:

  • Dieta mediteraneană

Dieta mediteraneeană este recunoscută pentru beneficiile asupra sănătății, protejând organismul de boli cardiovasculare, diabet de tip II sau demență. Principalele alimente ce trebuie consumate sunt fructele și legumele proaspete, cerealele integrale, nucile, peștele, lactatele, uleiul principal ca sursă de grăsimi și, bineînțeles – nelipsitul pahar de vin roșu. Unul pe zi, alături de masă, aduce beneficii extraordinare sănătății.

  • Dieta japoneză

Japonia se numără printre țările cu cea mai mare speranță de viață, iar acest lucru se pare că este datorat, în mare parte, alimentației. Aceasta este bogată în fructe, legume, pește, carbohidrați obținuți din orez și săracă în grăsimi saturate și alimente procesate. În plus, ceaiul și apa sunt consumate în mod regulat, înlocuind băuturile carbogazoase.

  • Dieta nordică

Această dietă este comparabilă cu cea mediteraneană din punct de vedere al beneficiilor pentru sănătate. Oamenii din țări precum Norvegia, Suedia, Danemarca sau Finlanda consumă în mod regulat pește gras, pâine de secară, fructe locale, legume rădăcinoase, lapte fermentat și brânză.

  • Dieta franceză

Dieta franceză a fost întotdeauna un paradox, datorită faptului că populația are o rată scăzută a obezității și bolilor de inimă, deși se consumă frecvent alimente bogate în grăsimi, precum brânzeturile. Secretul francezilor constă în balanța calitate-cantitate. Ei consumă doar alimente de calitate înaltă, în porții mici, ținându-și astfel sub control greutatea și colesterolul. Dieta este bogată în brânzeturi, pâine și vin, dar se consumă în cantități aproape înjumătățite față de Statele Unite și Marea Britanie.

  • Dieta vest-africană

Conform unui studiu efectuat de Universitatea din Cambridge, oamenii din Mali, Chad, Senegal şi Sierra Leone i-au întrecut chiar şi pe japonezi la capitolul stil de viață sănătos. Mâncarea din aceste țări variază, însă, în majoritatea preparatelor, se regăsește orezul Jollof, tocana de alune de pamânt, peştele uscat şi afumat şi ignama. Dieta este bogată în cereale, legume și fructe și este considerabil mai săracă în alimente procesate față de țările europene și americane.

Voi ce stil de viață decideți să adoptați? :)

Foto: shutterstock.com

1 /
    dietă, stil de viață sănătos, viață lungă, sănătate, dieta mediteraneeană, dieta japoneză, dieta franceză, dieta nordică, dieta africană dietă, stil de viață sănătos, viață lungă, sănătate, dieta mediteraneeană, dieta japoneză, dieta franceză, dieta nordică, dieta africană dietă, stil de viață sănătos, viață lungă, sănătate, dieta mediteraneeană, dieta japoneză, dieta franceză, dieta nordică, dieta africană dietă, stil de viață sănătos, viață lungă, sănătate, dieta mediteraneeană, dieta japoneză, dieta franceză, dieta nordică, dieta africană dietă, stil de viață sănătos, viață lungă, sănătate, dieta mediteraneeană, dieta japoneză, dieta franceză, dieta nordică, dieta africană dietă, stil de viață sănătos, viață lungă, sănătate, dieta mediteraneeană, dieta japoneză, dieta franceză, dieta nordică, dieta africană

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Ce mănâncă un nutriționist într-o zi
Două lucruri importante de care trebuie să ții cont…