Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Cum să mănânci sănătos cu bani puțini

Când vine vorba de hrană sănătoasă, cu toții ne gândim și la consecințele pe care le are asupra bugetului. Mulți oameni cred că a mânca sănătos înseamnă să cheltui o avere, și că nu poți consuma alimente sănătoase atunci când ai bugetul limitat. Ei bine, nimic mai neadevărat!

Există câteva moduri simple cu ajutorul cărora te poți bucura de alimente integrale, sănătoase, chiar dacă nu ai la dispoziție un buget prea mare. Nu trebuie să te stresezi să mănânci „perfect”. Fă tot ceea ce poți, cu banii pe care îi ai.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să mănânci  bine, fără să rămâi cu portofelul gol:

1. Planifică

Dacă te-ai decis să mănânci sănătos mereu, trebuie să te obișnuiești să-ți planifici mesele. Cu puțin exercițiu, poți ajunge să planifici mesele pentru o săptămână întreagă în doar câteva minute. Cel mai bun lucru este să faci o listă cu ceea ce vei consuma la micul dejun, prânz și cină (nu uita de gustări) toată săptămâna. Fă o listă cu ingredientele de care ai nevoie înainte să pleci la piață sau la supermarket. Poate părea obositor și migălos, dar pe termen lung vei economisi bani și timp.

De câte ori nu ai venit obosit de la serviciu și nu aveai nimic în frigider, așa că ai ajuns să comanzi ceva? O cină pentru o persoană de la restaurant poate ajunge până la 50 de lei – iar dacă faci asta de mai multe ori pe săptămână, ajungi să cheltui mulți bani pe mâncare de proastă calitate.

Dacă vrei să fii cu adevărat organizat și să ai totul pregătit ca la carte, rezervă-ți o zi pe săptămână pentru a găti cât mai multă mâncare, pentru săptămâna care urmează. Gătește feluri care pot fi ușor reîncălzite, pregătește gustările, porționează fructele și legumele, pentru a fi gata de luat la pachet când te grăbești. Vei observa că, pregătind totul din timp sâmbăta sau duminica, săptămâna ta va fi mult mai ușoară. Iar dacă ai copii, implică-i și pe ei în aceste activități.

2. Nu face cumpărături cu stomacul gol

Odată ce ți-ai pregătit lista cu mese și ingrediente, poți pleca la cumpărături. Dar ai grijă să nu pleci cu stomacul gol. Dacă îți este foame când te plimbi printre rafturi, s-ar putea să cheltui mai mult, cumpărându-ți mâncare nesănătoasă, snacks-uri sau sandwich-uri, care să îți țină de foame până te întorci. Ia o gustare ușoară înainte să pleci la supermarket.

3. Urmărește reducerile și păstrează cupoanele

Nu refuza cupoanele de reducere atunci când ți se oferă, și păstrează cu grijă bonurile de masă pe care le primești de la serviciu. În același timp, urmărește reducerile săptămânale de la supermarket și piață, și fă-ți lista de cumpărături în funcție de produsele care sunt la ofertă. Însă, dacă vei consuma alimente integrale și sănătoase, vei constata că de la supermarket vei ajunge să cumperi mai mult produse de curățenie sau cosmetice, mâncarea luând-o de la piață, unde sigur e proaspătă și organică.

4. Rămâi la marginea supermarketului

Raioanele din mijlocul supermarketului sunt cele care, de obicei, găzduiesc alimentele procesate. Marginile sunt cele unde vei găsi hrana sănătoasă – lactate, carne, produse bio, legume și fructe, semințe.

Și, deși e imposibil să ocolești cu desăvârșire mijlocul magazinului, încearcă să limitezi consumul de supe la plic, conserve (cu exces de sare și alți aditivi), cereale la cutie (cu prea mult zahăr și coloranți), carne la conservă (cu excepția peștelui în suc propriu sau suc de roșii), băuturi carbogazoase, chips-uri, prăjituri, și alte produse procesate. Nu numai că sunt total nesănătoase, dar sunt și foarte scumpe! Iar, cu timpul, vei constata că supa, chips-urile și deserturile făcute în casă sunt mult mai savuroase.

5. Folosește bani cash

O altă metodă ușoară să rămâi în limitele bugetului este să folosești numai bani cash. Renunță la card și pregătește-ți banii în portofel atunci când pleci la cumpărături. Suntem mai conștienți de ceea ce punem în coș atunci când vedem efectiv banii pe care îi avem.

6. Atenție la mărimea porțiilor

Dimensiunea porțiilor este foarte importantă atunci când vrei să te hrănești sănătos, să te menții, și să ai grijă de buget. Odată ce te familiarizezi cu dimensiunea corectă a porțiilor, vei constata că nu trebuie să cumperi atât de multă mâncare, și vei evita risipa. Ține minte că o porție de friptură trebuie să aibă dimensiunea palmei noastre, brânzeturile – jumătate (maximum 100 g), fructele și legumele – două palme, iar nucile și semințele – 10-15 sâmburi. Astfel, îți vei da seama că bucata de carne pe care ai luat-o pentru cină îți va ajunge chiar două-trei zile. Iată cum se fac economii, și nu se aruncă mâncare!

7. Analizează cheltuielile “inconștiente”

Te oprești zilnic să îți cumperi cafea? Îți iei un sandwich de la bistro înainte de serviciu? Mergi să iei masa de prânz la restaurant împreună cu colegii, sau comandați mâncare la birou? Aceste activități pot consuma destul de mulți bani în fiecare săptămână; pregătindu-ți cafeaua acasă, poți economisi 5-10 lei zilnic, iar cu sandwich-ul, până la 20 de lei! Aceste schimbări nu doar că îți vor salva portofelul, dar vor fi extrem de benefice și pentru sănătatea ta.

8. Cumpără local, produse de sezon

Cumpărând produse de la producătorii locali, nu doar că te vei bucura de mâncăruri organice și vei sprijini și economia locală, dar fermierii, agricultorii și producătorii din zonă au, de obicei, prețuri mai mici, pentru că ei sunt cei care au cultivat mâncărurile respective. Iar produsele de sezon sunt mult mai ieftine.

Și nu trebuie să te rezumi doar la fructe și legume – căutând cu atenție în piață, vei găsi cu siguranță agricultori de la care poți cumpăra ouă, brânzeturi, carne, pâine, dulcețuri, semințe, toate la un preț mult mai bun decât la supermarket, și mult mai sănătoase.

Poate părea amețitor la început, dar, cu exercițiu, va deveni a doua natură a ta și îți va fi foarte ușor. Odată ce te vei obișnui să planifici mesele și să faci listele de cumpărături, vei avea un dublu beneficiu – vei face economii substanțiale, și te vei hrăni din ce în ce mai sănătos!

Foto: pexels.com

1 /
    sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos sănătate, cheltuieli, buget, economii, hrană, dietă, hrană sănătoasă, stil de viață sănătos

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Uleiurile esențiale pot fi cheia unui antrenament…
7 motive pentru care ești mereu obosit