Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Cum slăbești fără să numeri caloriile

Știm cu toții cât de dificil este procesul de slăbire și cât efort trebuie să depui ca să menții rezultatele obținute.

Dacă te-ai decis să mănânci mai sănătos cu scopul de a slăbi, vei ști că nu e deloc ușor. Pentru mulți, abordarea potrivită este să numere caloriile, într-un fel sau altul – fie citind etichete, cântărind alimentele sau folosind un sistem de puncte. 

Însă există mai multe motive pentru care număratul caloriilor nu e o idee bună.

În primul rând, accentul cade pe o singură caracteristică a alimentelor, când acestea au mult mai multe legate de sănătate și pierderea kilogramelor. În al doilea rând, număratul caloriilor te poate face să-ți pierzi interesul față de mese. Ți se poate face frică să sotezi legumele în ulei de măsline, să mănânci ouă, avocado sau nuci doar pentru că au multe calorii, deși sunt alimente extrem de sănătoase, ce trebuie să facă parte dintr-o dietă echilibrată. 

În al treilea rând, număratul caloriilor te poate face să te gândești la mâncare chiar mai mult decât o faci deja, ducând la un nivel de stres ridicat – ceea ce nu e de dorit când încerci să ai o relație sănătoasă cu mâncarea. 

Contorizarea caloriilor este benefică atunci când vrei să înveți despre conținutul nutrițional al alimentelor, dar nu e o metodă bună pentru a-ți îmbunătăți sănătatea și a-ți ține sub control greutatea. 

Ce poți face? 

În loc să umbli cu tabele și diagrame după tine, poți învăța să mănânci corect, pentru binele corpului tău. Poate dura puțin și probabil că vei mai greși la început; dar, odată ce te-ai obișnuit cu principiul și ți-ai cunoscut organismul, poți slăbi definitiv și să te simți bine cu tine până la sfârșitul vieții. 

Iată trei moduri simple prin care poți face acest lucru:

1. Gândește dincolo de calorii.

În loc să pui accent numai pe calorii, gândește-te la nutrienți; aceștia sunt prezenți în hrana sănătoasă, organică. Macronutrienții (grăsimi, carbohidrați și proteine), micronutrienții (vitamine și minerale) și fitonutrienții (substanțe ce se găsesc în plante, care luptă împotriva cancerului, bolilor și inflamațiilor) îți pot îmbunătăți sănătatea și starea de spirit, sprijinind, în același timp, procesul de pierdere în greutate. Găsești toate aceste produse la piață, sau la supermarket, la raioanele de fructe, legume și alte alimente naturale. 

Toate principiile de alimentație sănătoasă încurajează abundența legumelor în dietă. Sunt pline de nutrienți și slabe în calorii, deci este benefic să le incluzi la fiecare masă, fără să renunți, neapărat, la ceea ce îți place. De pildă, în loc să adaugi carne tocată și multă brânză, garnisește pastele cu carne de pui și legume. Vei avea o senzație de sațietate mult mai repede și mai de durată. Și vei mânca ce îți place, consumând mai puține calorii și mai mulți nutrienți. 

2. Ai moderație.

Moderația este, cu precădere, importantă când vine vorba de răsfăț și alimente bogate în calorii. Zicala „totul cu moderație” nu e chiar valabilă în ceea ce privește alimentația – prin această logică, poți ajunge să mănânci puține alimente sănătoase și multe procesate, bogate în zahăr și grăsimi. Unul dintre cele mai bune moduri este să înveți dimensiunea corectă a porțiilor. Te-ar uimi să vezi ce porție ar trebui să consumi din dulciuri, paste, orez, carne, unt de arahide și chiar legume. Odată ce vei învăța aceste lucruri, le vei aplica în mod natural, fără să mai fie nevoie să măsori tot. Uleiul de măsline, guacamole, untul de arahide, ciocolata neagră, nucile și bananele, toate au loc în dieta ta dacă ai moderație. 

3. Găsește-ți echilibrul.

O dietă echilibrată înseamnă că mănânci porții și proporții sănătoase de mâncare, lăsând loc pentru câte un mic răsfăț. Odată ce înveți să ai moderație, poți echilibra diferite tipuri de alimente, pentru a planifica mesele și gustările din timpul săptămânii. 

Iată ce sistem poți folosi pentru a avea echilibru cu alimentele: când planifici mesele și faci lista pentru săptămâna următoare, începe cu legumele pentru fiecare zi. Apoi adăugă fructe, nuci, semințe, fasole, cereale integrale, lactate, carne albă și roșie, pește și fructe de mare, așezând la final un eventual răsfăț de care chiar ai nevoie. Cel mai probabil, vei constata că nu se potrivesc planului de alimentație și că nu sunt necesare. Este o abordare sănătoasă să eviți orice răsfăț până când simți că ai reală nevoie de el. Ceea ce înseamnă să nu ții dulciuri sau alimente grase în frigider și cămară, pentru a ține tentația la distanță. Așa, te vei bucura cu adevărat de acel răsfăț, atunci când vei avea parte de el. 

Număratul caloriilor nu te va ajuta să slăbești și nici nu te va ajuta să deprinzi obiceiuri sănătoase sau să te simți mai bine cu tine și cu stilul de viață pe care îl ai. Pentru a atinge aceste obiective, încearcă să alegi alimente în funcție de conținutul nutrițional, și nu cel caloric, găsind echilibrul care ți se potrivește. 

Foto: pexels.com 

1 /
    Dietă, slăbire, calorii, kilograme, kilograme în plus, regim, dietă de slăbire, legume, fructe, nutrienți, sănătate, stil de viață sănătos Dietă, slăbire, calorii, kilograme, kilograme în plus, regim, dietă de slăbire, legume, fructe, nutrienți, sănătate, stil de viață sănătos Dietă, slăbire, calorii, kilograme, kilograme în plus, regim, dietă de slăbire, legume, fructe, nutrienți, sănătate, stil de viață sănătos Dietă, slăbire, calorii, kilograme, kilograme în plus, regim, dietă de slăbire, legume, fructe, nutrienți, sănătate, stil de viață sănătos

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

11 gustări sănătoase și simple pentru zilele agitate…
Uleiurile esențiale pot fi cheia unui antrenament…