Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Sunday Joelle Well-being: 8 moduri simple de a maximiza efortul de la sală, fără dietă

Știm bine ce efort este să ne menținem silueta, mai ales în timpul iernii, când ne dorim doar să lenevim în pat la căldură, cu o ciocolată caldă în mână, la televizor.

Dar când am reușit, într-un final, să adoptăm un program de sport și să ne păstrăm consecvența, ne dorim ca rezultatele sportului să se vadă cât mai repede și să nu ne punem piedici singuri.

Când faci sport în mod constant și mănânci sănătos, cu grijă și cu măsură, ultimul lucru pe care vrei să îl faci e să îți sabotezi progresul prin alegeri greșite, inconștiente. Pentru a te asigura că nu se întâmplă un astfel de lucru, iată câteva trucuri simple ca efectul pozitiv al sportului să fie maximizat:

1. Ai grijă la ce mănânci înainte și după antrenament.

Doar pentru că faci sport nu înseamnă că poți mânca orice dorești. Și chiar dacă sportul arde destul de multe calorii, e important să te hrănești corespunzător înainte și după antrenament. Pentru a-ți păstra nivelul de energie ridicat, înainte de sport e indicat să consumi un amestec de carbohidrați complecși și simpli precum pâine integrală, ovăz, unt de migdale sau iaurt. Cât despre după antrenament, ai nevoie de un echilibru între carbohidrați și proteine, deci încarcă-te cu fructe, legume, pui sau ouă.

2.  Nu cumpăra snack-uri în cantități mari.

E mai simplu să ai un stil de viață sănătos când elimini tentațiile. Deci, în loc să umpli cămara cu pungi mari din snacks-urile tale preferate, cumpără doar porții individuale din acestea. E o idee chiar mai bună să consumi o astfel de gustare la serviciu, unde petreci mult timp și unde ai o tentație mai mare de a consuma lucruri nesănătoase.

3. Nu mai alege salatele greșite.

E ora prânzului într-o zi plină la serviciu și încerci să mănânci sănătos – ce altă opțiune ai putea avea decât o salată? Doar dacă nu îi adaugi un dressing plin de calorii, crutoane și o băutură carbogazoasă. Dintr-o dată, masa cea sănătoasă s-a transformat în hrană nesănătoasă. Cea mai bună salată are, de exemplu, spanacul drept bază și topping-uri precum orez brun, fasole sau nuci. Adaugă carne la grătar, quinoa sau ouă pentru o doză de proteină, iar dressingul poate consta în ulei de măsline, oțet balsamic sau lămâie.

4. Bea mai multă apă.

Sună ca un clișeu pe care îl tot auzi mereu, dar e adevărat. Apa este cheia vieții, sprijină digestia, menține pielea hidratată și este esențială în procesul de slăbire. Crescând consumul de apă, vei avea o senzație de sațietate pentru mai multă vreme între mese, ceea ce te va opri din a ronțăi sau a mânca prea mult.

5. Nu te înfometa – doar mănâncă inteligent.

A trăi sănătos nu înseamnă să te privezi de hrană – înseamnă să mănânci mai multe alimente sănătoase și mai puține nesănătoase. Consumă hrană integrală bogată în fibre, limitează consumul de zahăr și evită tot ce este procesat. E o idee bună să adaugi în dieta ta alimente bogate în nutrienți precum nuci, migdale și avocado, care îți vor prelungi starea de sațietate, și pește precum somon și ton, bogat în acizi grași Omega 3.

6. Alege alimente proaspete oricând e posibil.

Alimentele proaspete conțin mai mulți nutrienți, apă, și enzime ce ajută digestia, în comparație cu alimentele procesate. Deci oricând optezi pentru o salată de fructe în locul cerealelor sau legume în locul unui burrito congelat, organismul îți va fi recunoscător. Pentru a consuma alimente proaspete, de sezon, caută producători locali de la care te poți aproviziona săptămânaș.

7. Comandă mâncărurile potrivite când ești în oraș.

Felurile din restaurante sunt, adesea, mult mai bogate în calorii și grăsimi decât cele gătite acasă. Pregătește-te studiind cu atenție meniul înainte să ajungi la restaurant, alegând astfel cea mai bună variantă pentru organismul tău. Vei evita să comanzi pe fugă și vei scăpa de tentații. O altă idee bună este să îți comanzi un aperitiv în locul unui fel principal, pentru a micșora dimeniunea porției, care oricum e mai mare la restaurant.

8. Nu îți mai bea desertul.

Cu toții iubim un caramel macchiato sau un capuccino vienez cu frișcă, însă aceste băuturi dulci conțin, de cele mai multe ori, o mulțime de calorii, grăsimi și zahăr. Când oboseala de după-amiază te izbește, poți înlocui aceste variante de băuturi cu cofeină cu un espresso cu gheață, sau un latte cu lapte degresat și scorțișoară. Iar, în ultimă instanță, și ceaiul negru sau verde sunt, de asemenea, opțiuni foarte bune pentru a înlocui băuturile cu multă frișcă și calorii din belșug.

Nu este foarte dificil să îți menții silueta dacă faci alegerile potrivite, la momentul potrivit. Totul este să îți păstrezi atenția activă și să nu uiți de capcanele alimentare ce pot apărea în produsele procesate sau din restaurante.

Foto: pexels.com

1 /
    sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire sănătate, dietă, sport, regim, hrană sănătoasă, sănătos, organism, fitness, sală de sport, slăbire

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

11 gustări sănătoase și simple pentru zilele agitate…
Uleiurile esențiale pot fi cheia unui antrenament…