Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

13 lucruri simple care îți vor face ziua mai bună

Viața e făcută din momente mici. Dar când suntem ocupați să facem loc în agenda zilnică pentru serviciu, partenerul de viață și prieteni, e simplu să uităm cât de mult ne influențează viața acele momente mărunte, de care avem atâta nevoie.

Gândește-te: când primești un compliment, oricât de mic, cât de bine te simți după? Acea interacțiune măruntă îți poate pune un zâmbet pe chip pentru tot restul zilei.

Când aduni la un loc momentele mici din viață, se transformă în ceva substanțial. Imaginează-ți cât de mult s-ar schimba viața ta dacă ai schimba lucrurile mărunte pe care le faci zilnic – ar putea avea un impact semnificativ asupra ritmului tău de viață.

Și dacă ai nevoie de inspirație, iată 13 lucruri simple pe care le poți face pentru ca ziua ta să fie mai frumoasă:

1. Pregătește-ți hainele pentru a doua zi înainte să mergi la culcare.

Să fim sinceri, nimeni nu poate gândi prea clar dimineața – mai ales dacă n-am băut cafeaua încă. Și uneori petreci minute în șir privind șifonierul, întrebându-te cu ce să te îmbraci. Și, cum dimineața ești pe fugă mai mereu, există riscul să întârzii la serviciu.

Elimină această problemă a dimineții pregătindu-ți hainele de cu seară, când ești liniștită și concentrată. Nu uita să ai și geanta pregătită, cu toate obiectele de care ai nevoie a doua zi în ea.

2. Răsfață-te – dar doar dacă e la un preț bun.

Cui nu-i place o reducere de preț? Răsfață-te din când în când cu o bijuterie, o bluză sau, pur și simplu, o prăjitură! Iar dacă le prinzi la reduceri, te vei simți și mai bine.

3. Ieși la o plimbare rapidă la fiecare oră, când ești la serviciu.

Creierul are nevoie de o pauză de la calculator, iar corpul are nevoie să se dezmorțească. Poți obține ambele lucruri ieșind la o plimbare rapidă – de la cinci la zece minute – din oră în oră, pe parcursul zilei de muncă.

Fă ca plimbarea să fie în aer liber, chiar dacă e frig – îți va oferi mai multă energie decât un snack dulce sau o cafea, fără oboseala care apare după ce le trece efectul.

4. Ia prânzul cu un coleg.

E greu să îți sincronizezi programul de masă cu cel al colegilor când aveți atâtea de făcut. Dar când reușești, prânzul e mult mai plăcut decât să-l petreci singură.

Stresul zilei se poate risipi dacă ai ocazia să mănânci într-o companie plăcută, să glumiți și să vorbiți despre lucrurile care vă fac plăcere.

5. Petrece cinci minute pe zi privind la imagini cu lucrurile care îți plac.

A privi la ceva ce îți place îți poate lumina ziua cu adevărat. Pot fi animale simpatice, flori, peisaje, sau chiar vedeta ta preferată, de care ai fost îndrăgostită dintotdeauna. Privește la fotografii până când simți că ți-au pus un zâmbet pe chip, iar apoi continuă-ți ziua bine dispusă.

6. Încearcă un nou magazin de cafea, cât mai des posibil.

Zilele pot părea lungi și plictisitoare dacă te blochezi în rutină. Un mod de a-ți diversifica programul este să încerci un nou magazin de cafea zilnic, sau o dată la câteva zile. Vei întâlni oameni noi, vei încerca noi arome de cafea și vei pătrunde în atmosfere diferite zilnic.

7. Sună-ți părinții.

Nu e nimic mai plăcut decât să auzi glasul mamei sau al tatei. Ia-ți timp câteva minute să îi suni și să discuți cu ei despre orice mărunțiș. Te vei simți întotdeauna bine pentru că ai făcut-o.

8. Știința spune: Forțează-te să zâmbești.

Știința spune că metoda „forțează-te până devine natural” se aplică și când vine vorba de fericire. Conform ziarului The Atlantic, a te forța să zâmbești îți poate scădea nivelul de stres și îți poate oferi un nivel crescut de mulțumire. Și, până la urmă, va deveni natural să zâmbești mereu.

9. Ascultă muzică veselă.

Muzica pe care o asculți îți poate îmbunătăți starea de spirit. Un studiu publicat în 2013 în revista Journal of Positive Psychology a demonstrat că oamenii care ascultă muzică veselă pentru a-și îmbunătăți starea de spirit s-au simțit mai fericiți în două săptămâni.

10. Mănâncă fasole și nuci.

O dietă bazată pe plante se află printre elementele cheie ale unei vieți lungi și sănătoase.

Poate că nu vei vedea efectele imediat, însă, cu timpul, vei realiza că te simți din ce în ce mai bine, iar bolile te ocolesc tot mai mult. Încearcă să mănânci o varietate cât mai mare de leguminoase, de la fasole, linte, năut, mazăre, păstăi, la nuci, alune, caju, migdale, fistic sau alune de pădure. Îți vor face bine atât corpului, cât și creierului.

11. Nu îți chinui picioarele cu tocuri.

Oferă-le picioarelor o pauză – deși fac picioarele să arate frumos, pantofii cu toc nu sunt confortabili. Poartă talpă plată din când în când, pentru a avea o zi liniștită și a renunța la stresul și durerea cauzate de tocurile incomode.

12. Ține numărătoarea până la următorul eveniment important.

Avem nevoie de lucruri pe care să le așteptăm cu nerăbdare. Dacă ai planificat o călătorie sau prietena ta urmează să se mărite, creează o numărătoare inversă pe calendar. Îți va reaminti că zilele trec și-ți va arăta progresul pe care l-ai făcut de când ai planificat evenimentul prima dată.

13. Păstrează mărunțișul într-un borcan.

Ai nevoie de bani adesea, iar monedele colectate într-un borcan te vor ajuta să ții evidența modului în care ți-ai cheltuit banii. În plus, ceea ce ai colectat până la momentul respectiv te poate ajuta în momentele de criză, când ai rămas cu portofelul gol. Așa că pune deoparte măruntul într-un borcănel, în fiecare zi. Nici nu-ți vei dai seama când ai strâns o sumă suficient de mare, care te va ajuta la nevoie.

Lucrurile mici sunt cele care ne îmbunătățesc și ne diversifică viața, ajutându-ne să avem zile mai frumoase și mai vesele. Cu un efort minim realizat zilnic și puțină atenție la detalii, vom avea o viață mai ușoară, plină de bucurii mici, care, adunate, se vor transforma într-o bucurie mai mare.

Foto: shutterstock.com, pexels.com 

1 /
    psihologie, echilibru, wellness, well-being, bunăstare, echilibru personal psihologie, echilibru, wellness, well-being, bunăstare, echilibru personal psihologie, echilibru, wellness, well-being, bunăstare, echilibru personal psihologie, echilibru, wellness, well-being, bunăstare, echilibru personal psihologie, echilibru, wellness, well-being, bunăstare, echilibru personal psihologie, echilibru, wellness, well-being, bunăstare, echilibru personal

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Lecții de viață învățate în 3 decenii de existență.…
E necesar să vorbeşti cu partenerul zilnic? Iată…