Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Monday - Back to work: Cum să-ţi începi săptămâna cu zâmbetul pe buze?

Fiecare început de săptămână presupune noi oportunități, pe care ar fi ideal să nu le ratăm din cauza faptului că ne simțim lipsite de energie pentru că nu mai este weekend.

Indiferent de jobul pe care îl ai, ziua de luni pare adesea banală. Încerci să-ți revii după câteva zile relaxante de weekend, care ai fi vrut să dureze la infinit și nu ai chef de nimic.

Și totuși, cum ar fi dacă ai încerca să privești începutul de săptămână ca pe o oportunitate de a face câteva schimbări, astfel încât, pe viitor, să aștepți cu nerăbdare ziua de luni?

1. Organizează-ți locul de muncă.

E demonstrat faptul că oamenii lucrează mai bine într-un loc aerisit, bine organizat, către care se îndreaptă cu plăcere în fiecare dimineață. Aranjează-ți pixurile, dosarele și sortează post-it-urile inutile, cu task-uri pe care le-ai soluționat deja, păstrează în față doar to-do list-ul acelei săptămâni și începe, pas cu pas, să intri în ritmul normal.

2. Personalizează-ți spațiul.

Jobul presupune și stres, chiar și atunci când e făcut din pasiune, motiv pentru care o fotografie cu oamenii pe care îi iubești ori o floare în glastră, primită în dar de la iubitul tău, pe care alegi să o păstrezi la birou s-ar putea să facă minuni atunci când un deadline te face să uiți să zâmbești ori să privești puțin în sus, pe fereastră, către cer, pentru a-ți aminti cât de frumoasă este viața.

3. Concentrează-te pe câte un singur lucru.

Multitasking sau nu? Mai bine nu. Ideal ar fi să te concentrezi pe câte o activitate, astfel încât să nu te regăsești, la un moment dat, în situația de a fi început mai multe lucruri deodată, fără a rezolva, de fapt, nimic.

4. Notează în agendă și bifează ce ai rezolvat deja.

Nu știu alții cum sunt, însă timpul mi-a demonstrat că agenda este sfântă la birou. Oricât de mult ne-ar acapara atenția toată tehnologia din jur, agenda în care să-ți scrii de mână tot ce ai de rezolvat într-o săptămână, pe zile nu va da greș niciodată. Unui smartphone ori unei tablete i se poate termina bateria, însă agenda (cât timp nu o uiți pe undeva) îți poate fi tot timpul la îndemână. Evident, pentru siguranța ta, poți folosi ambele variante.

5. Fă ordine în laptop.

De cele mai multe ori, în goana de zi cu zi, deschidem tab-uri peste tab-uri și ferestre peste ferestre, salvăm fișiere din belșug și-apoi uităm să le închidem ori să le organizăm astfel încât să le putem identifica mai ușor, pentru a ne fi utile. Un laptop cât de cât ordonat îți poate ușura jobul foarte mult, mai ales în condițiile în care petrecem o bună parte din timp lucrând pe calculator.

6. Amintește-ți ora și data exacte ale fiecărei întâlniri de afaceri și fii mereu punctuală!

Nu există o a doua șansă pentru a face o primă impresie bună, așa că asigură-te că nu uiți de niciun meeting și ești întotdeauna punctuală.

P.S.: Cu acest articol, deschidem seria JolleWeek. Vă așteptăm zi de zi, în fiecare săptămână, cu Monday - Back to work, Creative Tuesday, Social Wednesday, Escape Thursday, Weekend vibes, Girl talk și Joelle well-being. Detalii mai jos:

Foto: Shutterstock.com

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Lecții de viață învățate în 3 decenii de existență.…
E necesar să vorbeşti cu partenerul zilnic? Iată…