Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Sunday Joelle Well-Being: 7 moduri prin care putem fi mai pozitivi

Știm cu toții că viața nu este tocmai roz, ca în imaginile din reviste sau seriale, sau chiar ca în postările de pe Facebook sau Instagram. Cu toții alegem să ilustrăm doar latura frumoasă a vieții în social media. Iar viața este plină de momente dificile; însă dacă ne simțim în permanență stresați, nervoși și supărați, e cazul să facem o schimbare.

Felul cum privim lumea ne influențează enorm starea de spirit, echilibrul emoțional și mintal. Prea mult negativism în viața noastră ne dăunează din toate punctele de vedere. Așa că v-am pregătit mai multe metode pentru a adăuga pozitivism în viața voastră:

1. Schimbați ora de culcare.

Nu e nimic mai important decât să dormim suficient, iar neurologul Natalie King spune că este vital pentru creierele noastre.

„Dintr-o perspectivă neurologică, somnul este grozav pentru minte deoarece îi permite să transforme lucrurile învățate în ziua respectivă în amintiri. Dacă nu îi oferi creierului timpul necesar pentru a procesa acțiunile zilei, cum poți lua decizii potrivite data următoare, sau chiar să-ți amintești informații importante în timpul ședințelor de lucru sau reuniunilor de familie?”, spune aceasta.

Studiile asupra somnului au demonstrat că persoanele care dorm puțin suferă scăderi semnificative în latura cognitivă a creierului și în performanța sa generală.

2. Faceți mișcare.

Numeroase studii au demonstrat că sportul are un efect semnificativ asupra îmbunătățirii stării de spirit, deci știm bine că e o idee bună să facem mișcare nu doar în general, ci și atunci când ne simțim supărați. Yoga, de exemplu, poate ajuta la echilibrarea minții și la accelerarea funcțiilor de eliminare a toxinelor din organism. Cum? Yoga nu detoxifică în mod direct organismul, dar, ca și celelalte exerciții, crește activitatea sistemului cardiovascular, îmbunătățind circulația sângelui în corp.

„Aceasta nu doar că ajută la detoxifierea unui organ major din corp – ficatul – dar și îmbunătățește circulația sângelui în creier, care ajută la ridicarea moralului și la echilibrarea emoționalului”, spune King.

Și, din moment ce yoga include meditație – despre care studiile au arătat că, efectiv, transformă creierul – dacă ne simțim cu moralul la pământ, putem încerca o sesiune de yoga pentru a ne face ordine în gânduri. Corpurile și mințile noastre sunt strâns legate unele de celelalte. Când trecem prin diverse tipuri de activități precum sportul, duce la schimbări fiziologice și fiziologice puternice. Un corp sănătos duce la o minte sănătoasă, și invers.

3. Beți apă pe tot parcursul zilei.

E timpul să nu mai uităm să bem paharul de apă dimineața, imediat cum ne-am trezit. Conform unui studiu de la Universitatea din Connecticut, chiar și deshidratarea ușoară poate altera starea de spirit și energia unei persoane, sau chiar abilitatea de a gândi clar. Ce înseamnă, totuși, deshidratare ușoară? Cercetătorii au definit-o drept o pierdere de aproximativ 1.5% din volumul de apă prezent în corp. Dar din moment ce nu putem face astfel de calcule, experții ne recomandă să fim atenți să bem apă pe tot parcursul zilei și să nu așteptăm să ni se facă sete. Dacă ne este sete, deja suntem deshidratați. Pentru a începe ziua cu o stare de spirit bună, e ideal să bem un pahar de apă caldă amestecat cu sucul unei lămâi; apa caldă trezește sistemul digestiv, iar lămâia ajută ficatul să elimine toxinele. Trebuie să bem cel puțin jumătate din greutatea noastră transformată în litri (de exemplu, o femeie de 50 de kg trebuie să bea 2.5 litri de apă pe zi).

4. Luați o pauză de la social media.

Platformele de social media au capacitatea de a crea dependență și de a cauza tristețe și invidie nenecesare. Șiința a demonstrat-o, de asemenea: un studiu al Universității din Pittsburgh a demonstrat că timpul petrecut în social media crește șansele de a ajunge la o depresie. Există un fenomen numit „depresie Facebook”, care apare în momentul suprautilizării platformelor de socializare precum Facebook, Snapchat, Instagram, etc. Dacă este nevoie, ne putem șterge aplicațiile de social media de pe telefon, sau măcar să nu le verificăm imediat cum ne trezim.

„Trebuie să ne asigurăm că acordăm cel puțin la fel de multă atenție vieții reale cât acordăm vieții de pe social media”, a explicat King.

5. Apelați la plante.

Ceaiul de plante este folosit de mii de ani în scopuri medicinale, iar un studiu efectuat de Universitatea Northumbria din Newcastle a dovedit că un consum de ceaiuri din plante precum cel de mentă, mușețel sau rozmarin poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit, oferind o senzație de calm și atenție sporită. Un alt studiu arată că un consum de ceaiuri bogate în cofeină, precum cel verde, negru sau alb poate ajuta la scăderea riscului de boli cronice.

6. Ieșiți cât mai mult afară.

Asociația Americană de Psihologie afirmă că verdele este bun pentru noi; nu doar că natura are capacitatea de a ne vindeca mintal, dar ne și permite să ieșim din cunoscut și să ne conectăm către energia superioară a naturii.

„Vitamina D este singura vitamină care este și hormon, vital pentru o bună funcționare fizică și psihică. Ajută la echilibrarea sistemului imunitar și eliberează neurotransmițători în creier, asociați cu plăcerea (dopamina) și starea de bine (serotonina), reducând posibilitatea apariției unei depresii.”, a explicat psihologul Dean Parker.

Natura crește creativitate, îmbunătățește capacitatea de a rezolva problema, crește capacitatea memoriei și reduce stresul. Și nu trebuie să mergem la maraton pentru a ne simți bine – o plimbare rapidă afară sau un pui de somn lângă un copac ne pot ajuta să ne liniștim imediat.

7. Păstrați un jurnal de mulțumire.

Știința ne confirmă ceea ce ne spunea mama mereu când eram mici: totul este să ținem minte lucrurile mici în viață. Un studiu efectuat la Facultatea de Medicină de la Harvard a demonstrat că mulțumirile ne pot face mai fericiți, mai ales când ne facem un obicei din a le nota într-un jurnal al gratitudinii. Conform autorilor studiului, prin recunoștință, oamenii ajung la bunăstare în viața lor. În acest proces al mulțumirii, oamenii recunosc de obicei că sursa binelui se află, cel puțin parțial, în afara propriei persoane. Mulțumirea oferă un spațiu pentru descărcarea emoțională, permițându-ne să ieșim din haosul în care suntem implicați zilnic, permițând laturii pozitive a vieții să își facă loc în perspectiva noastră.

A ne păstra viziunea pozitivă este un lucru foarte important într-o societate agitată, stresată și permanent grăbită. Realizând că grijile și stresul nu contribuie cu nimic la eradicarea problemei, putem privi lucrurile mai detașați, mai relaxați și mai liniștiți. O stare bună de spirit ne ajută să trecem prin viață cu ușurință și cu un zâmbet pe buze.

Foto: pexels.com 

1 /
    well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism well-being, bunăstare, stres, antistres, relaxare, pozitivism, optimism

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Lecții de viață învățate în 3 decenii de existență.…
E necesar să vorbeşti cu partenerul zilnic? Iată…