Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Sursa stresului și a stărilor de oboseală ar putea fi procrastinarea

Procrastinarea, acțiunea de a amâna permanent sarcinile pe care le avem de îndeplinit, este unul dintre cele mai mari paradoxuri ale vieții, deoarece implică alegerea de a evita o sarcină cu care ne-ar fi mult mai bine dacă am duce-o la bun sfârșit.

Procrastinarea este un lucru de care ne facem adesea vinovați, în ciuda consecințelor pe care le are: stres, anxietate, depresie, stare de vină, crize existențiale, reputație stricată, oportunități ratate, stimă de sine scăzută și obiective neîmplinite.

Cercetătorii au studiat intens acest fenomen, iar revista Psychology Today l-a denumit drept cel mai comun mod de autosabotaj.

Procrastinarea este cunoscută drept „paradoxul  auto-limitator” din cauza faptului că, atunci când alegi să amâni o sarcină, te autolimitezi, în loc să câștigi mai multe pentru tine.

Adesea, amânăm sarcinile din cauza unui obstacol emoțional sau blocaj mintal. Emoțiile care conduc procrastinarea includ frica de succes, îndoieli cu privire la propria persoană, neîncredere în sine și chiar un atașament psihologic spre autodeprivare.

Un atașament spre autodeprivare apare, de obicei, la indivizi care au fost obișnuiți cu dezamăgirile. Sunt obișnuiți să se simtă dezavantajați, goi pe dinăuntru sau neîmpliniți.

Atașamentul apare atunci când ești obișnuit să trăiești într-un anumit mod și devine dificil să proiectezi ceva mai bun în stilul de viață. Dacă ești familiarizat cu deprivarea, dezamăgirile, eșecul și sentimentul de neîmplinire, e foarte posibil să te fi asociat cu acest sentiment și să-l fi căutat în mod activ. Este un mod distructiv de a te auto-sabota.

Știi că suferi de atașament spre autodeprivare dacă ai gânduri și sentimente negative în mod constant, te angajezi în acte de auto-sabotaj și dacă ai tendințe autodistructive, inclusiv abuz de subtanțe, procrastinare, exces de alimente sau performanțe slabe.

De exemplu, dacă blocajele emoționale din spatele procrastinării includ o stimă de sine scăzută, atunci ești obișnuit cu eșecul și nu te identifici cu ideea de a fi productiv.

Există posibilitatea să nu îți urmărești obiectivele în mod activ din frica de eșec, sau chiar de succes. Sau poate că alții s-au îndoit de tine, ceea ce te-a făcut și pe tine să te îndoiești.

Această decepție cauzată de limite te distruge în timp.

Este ca și cum te-ai ține închis în spatele unor gratii imaginare. Trebuie să crezi în faptul că ai capacități nelimitate, să rămâi focusat în mod activ pe obiectivele tale și să devii conștient de posibilitățile pe care le ai pentru  a crește. Altfel, nu vei putea găsi motivația necesară pentru a nu mai amâna sarcinile.

Odată ce înveți să îți recunoști piedicile pe care ți le pui singur, propriile forme de auto-sabotaj asociate cu aceste comportamente dăunătoare, poți deveni mai conștient în propriile acțiuni. În timp, poți decide conștient să maximizezi potențialul zilelor, în loc să pierzi timp valoros pe care l-ai putea petrece perfecționându-te și atingându-ți obiectivele.

Frica de succes adaugă încă un strat la acest amestec nociv, dar este posibil să o depășești. Unii dintre noi nu își pot imagina cum arată cu adevărat succesul. Frica de necunoscut și frica de succes merg, adesea, mână în mână.

Oamenii care amână sarcinile aleg adesea alte activități de distracție în loc. Și, pentru că nu și le-au câștigat drept recompensă pentru munca depusă, aceste activități sunt asociate cu un sentiment de vină, anxietate și ură către sine, anulând distracția pe care ar trebui să o genereze.

Face sens că, facă faci altceva în locul a ceea ce ar fi trebuit să faci, te vei simți vinovat pe tot parcursul acelei activități.

Cu alte cuvinte, procrastinarea nu are niciun sens și nu aduce niciun beneficiu.

De fiecare dată când vrei să amâni o sarcină, ia-ți un minut să analizezi situația și întreabă-te dacă această decizie de a amâna te ajută în drumul către cine vrei tu să devii. Întreabă-te dacă aceste distrageri se potrivesc cu obiectivele tale. De cele mai multe ori, nu o fac.

În loc să te autosabotezi, luptă pentru tine.

Tu decizi cât succes, avere și împlinire vrei să ai în viață, iar uneori acest gând poate fi înspăimântător. Dar ceea ce devii este doar în mâinile tale și în ale nimănui altcuiva.

Gândește-te ce ai putea rezolva dacă ai dezvolta un simț al urgențelor, în loc să cazi într-un obicei constant de a amâna. De ce să prelungești mediocritatea din viața ta, când poți acționa chiar acum și să obții ceva extraordinar?

În general, schimbarea este înspăimântătoare – dar nu te reține și nu îți pune piedici singur pentru că ți-e frică să te schimbi. Învață să îmbrățișezi schimbarea. Dacă o faci, cei mai frumoși ani din viața ta ar putea sosi curând.

Foto: pexels.com

1 /
    procrastinare, stres, depresie, oboseală, dezamăgiri, psihologie, cauze psihologice, succes procrastinare, stres, depresie, oboseală, dezamăgiri, psihologie, cauze psihologice, succes procrastinare, stres, depresie, oboseală, dezamăgiri, psihologie, cauze psihologice, succes

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Lecții de viață învățate în 3 decenii de existență.…
E necesar să vorbeşti cu partenerul zilnic? Iată…