Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Escape Thursday: Cum arătau orașele Europei la sfârșitul secolului XIX

Ne place să călătorim, iar Europa este continentul preferat al turiștilor când vine vorba de destinații de călătorie. Însă, cu două secole în urmă, a merge într-un oraș european în vacanță era total diferit de ceea ce știm noi astăzi.

De la aspect la facilități la infrastructură, orașele europene ale secolului XIX erau atât de diferite față de ceea ce cunoaștem astăzi, încât nu le-am recunoaște dacă nu ni s-ar spune de unde sunt fotografiile.

Amsterdam

După o perioadă de colaps material în secolul precedent, secolul al XIX-lea a reprezentat pentru Amsterdam o revenire miraculoasă și o expansiune rapidă. Dezvoltarea financiară a dus la o creștere rapidă a populației, rezultat datorat, în mare parte, Revoluției Industriale, ce deschidea o nouă epocă de aur. S-au construit case pentru clasa muncitoare; însă a urmat și o perioadă de afectare a centrului istoric, deoarece canalele erau umplute și noi căi de trafic erau inaugurate. 

Amsterdam, 1891

Amsterdam în zilele noastre

Koln

Pe perioada ocupației franceze, orașul își pierduse statutul independent, fiind încorporat în Republica Franceză. În 1815 a fost făcută parte a regiunii Prusia; conflictele dintre biserica romano-catolică și cea protestantă erau în floare, Koln fiind nucleul unde aveau loc conflictele.

Până în Evul Mediu, era unul dintre cele mai importante puncte economice ale Europei, însă după descoperirea Americii, acest statut i-a fost afectat până în secolul XIX, când zidurile orașului au fost demolate, facilitând circulația și expansiunea orașului. Odată cu Revoluția Industrială și cu încorporarea orășelelor din împrejurimi, Koln a devenit un oraș industrial. 

Koln, 1886

Koln în zilele noastre

Copenhaga

După războaiele cu Marea Britanie de la începutul secolului, Copenhaga a trecut printr-un colaps financiar. Cei 25 de ani dinainte fuseseră prosperi, iar conflictul militar a dus la alți 25 de sărăcie și chin. În mod surprinzător, literatura, știința și arta au înflorit în acea perioadă.

Granițele orașului s-au deschis, pentru a construi noi zone de locuit în jurul lacurilor. Aceasta a dus la o dezvoltare a populației și la o expansiune teritorială, noi și noi cartiere construindu-se alături de cele deja existente. 

Copenhaga, 1887

Copenhaga în zilele noastre

Genova

Genovezii s-au revoltat împotriva Franței în 1814 și au eliberat orașul pe cont propriu; a fost o perioadă de lupte continue pentru unificare, obținerea independenței și eliberarea de monopolul francez. Se încheie era Republicii Genova, fiind încorporată republicii Sardinia.

La sfârșitul secolului, a început să își consolideze statutul de oraș port important, dar și de centru producător de oțel și constructor de nave. Tot în acest secol se pune pe picioare Banca din Genova, se deschid numeroase piețe și cluburi sportive, dar se și inaugurează tot mai multe linii de cale ferată.

Genova, 1886

Genova în zilele noastre

Istanbul

O perioadă de rebeliune de la începutul secolului a dus la ascensiunea sultanului cu regim progresist, Mahmud al II-lea, ducând eventual la perioada Tanzimatului. Aceasta a fost caracterizată de numeroase reforme politice și a permis noilor tehnologii să acceadă în oraș. Au fost construite numeroase poduri în această perioadă, Istanbul conectându-se cu restul rețelei ferate europene în 1880.

Facilități moderne, precum rețele de apă, electricitate, telefoane și tramvaie au fost gradual introduse în Istanbul în decadele următoare, deși mai târziu față de celelalte orașe europene. Totuși, eforturile de modernizare nu au fost suficiente pentru a stopa declinul Imperiului Otoman. 

Istanbul, 1880

Istanbul în zilele noastre

Roma

Roma fusese anexată de către Napoleon, fiind parte a Franței până în 1814. În perioada unificării italiene din secolul XIX, dilema principală era legată de statutul Romei, care se afla sub puterea temporară a papei. A fost declarată capitala Regatului Italian în 1861, dar Guvernul nu a putut să ia puterea, deoarece era apărată de o garnizoană franceză. Într-un final, Roma a fost capturată și eliberată în 1870. Din acel an și până în 1943, a fost capitala Imperiului Italian și a Italiei fasciste.

Roma, 1886

Roma în zilele noastre

În ce oraș european v-ar plăcea să călătoriți? :)

Foto: pexels.com,historia.ro,digital.fespa.com,dreamdestinations.ro,petanqueandpastis.typepad.com,thestregisistanbul.com,getyourguide.com

1 /
    călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism călătorii, locuri, povești, istorie, Europa, orașe europene, turism

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Escape Thursday: 10 locuri din poveștile Disney…
Escape Thursday: “Cimitirul animalelor” sau De ce…