Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

70% dintre elevii români se simt singuri la şcoală, nefericiţi şi într-un stres continuu

Școala românească acoperă o paletă largă de materii și contribuie la dezvoltarea culturii noastre generale, solicitându-ne foarte mult, în același timp, în toți anii petrecuți învățând.

Pe perioada școlii, singura responsabilitate a unui elev este aceea de a învăța. Însă învățatul ar fi ideal să presupună un proces care să le facă plăcere celor care se află în formare și care îl percep adesea ca pe un stres inutil care le distrage atenția de la telefon sau tabletă.

Invitat în platoul Digi 24, Mircea Dumitru, Ministrul Educației a declarat următoarele:

,În România au fost făcute cercetări: peste 70 % dintre elevi se simt singuri la şcoală, nefericiţi şi într-un stres continuu. Copilul stă 35 de ore, nu 20. Imaginaţi-vă că staţi 7 ore pe zi şi sunteţi singur şi nefericit şi sunteţi adult.

Dacă nu înțelegem că școala trebuie făcută pentru elev și nu pentru alte scopuri și nu înțelegem că educația și pedagogia trebuie făcute în așa fel încât elevul să se simtă și bine atunci când învață, el va respinge, va refuza școala, va fi o instituție în care va fi obligat să meargă pentru a obține o diplomă și pentru a pleca mai departe. Școala nu va însemna nimic substanțial în viața lui, va fi doar un episod traumatic.", a adăugat Ministrul Educației, subliniind faptul că toate aceste schimbări trebuie să vină chiar din noi înșine, din atitudinea profesorilor de la clasă și chiar din atitudinea elevilor, întrucât este o schimbare colectivă care oricum nu se poate întâmpla peste noapte ori de la un mandat la altul, ci în timp, treptat.

Actualul ministru își dorește să pună bazele unei școli unde profesorii înșiși vor putea urma programe de masterat care să îi ajute în direcția schimbării menționate mai sus.

Școala românească nu mai încurajează cititul așa cum se întâmpla în trecut, iar această activitate, coroborată cu o conspectare a ideilor principale dintr-un text citit anterior, antrenează mintea elevilor care nu mai au astfel șansa de a se plictisi ori de a se simți singuri. În plus, educația trebuie completată cu ideea de joc pentru a nu mai reprezenta un stres continuu care provoacă nefericire elevilor.

Foto: Shutterstock.com

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

20 de lucruri despre José Mujica, cel mai sărac…
6 lucruri aparent mărunte, pe care ar trebui să…