Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Monday: Back to Work – 5 moduri simple de a câștiga respect la serviciu

Respectul de la locul de muncă este un aspect important pentru fiecare dintre noi. Se poate să nu îți placi toți colegii, și cu siguranță că nu toți te plac pe tine. Dar îți dorești să le câștigi respectul.

A avea respect din partea celorlalți la locul de muncă nu doar că ne ajută să avansăm în carieră, dar ne ajută să fim mai productivi în fiecare zi. Pentru că atunci când nimeni nu te respectă, e greu să îi convingi să îți ia în considerare ideile, sau chiar să te asculte în timpul reuniunilor.

Deci cum ajungi să îți câștigi respectul la birou? Este, de fapt, destul de simplu, dacă iei în considerare aceste 5 sfaturi esențiale:

1. Validează opiniile celorlalți

În același mod în care tu îți dorești să ai parte de susținere în legătură cu o idee, oamenii te vor respecta dacă îi susții atunci când își împărtășesc ideile – mai ales dacă nu îi susține nimeni.

De fapt, aceasta este metoda pe care doamnele de la Casa Albă au folosit-o în timpul mandatului lui Barack Obama, pentru a evita să fie întrerupte. Dacă o idee a cuiva era ignorată, ele o repetau și o atribuiau celui care a gândit-o.

Poți copia cu ușurință această idee – e simplu să spui „Mie îmi place ideea lui X, și e chiar fezabilă – tot ce trebuie să facem este...”

2. Ajută ori de câte ori poți

Un om cu spirit de echipă are extrem de mult succes la oameni.

Deci dacă vezi pe cineva că este în dificultate, oferă-te să ajuți. Dacă observi că un proiect a depășit deadline-ul, întreabă dacă poți face ceva. Dacă angajații ceilalți rămân peste program, mai stai și tu puțin și întreabă dacă are nevoie de ajutor cineva. Chiar dacă primeși un refuz, tot vei rămâne în memoria oamenilor drept o persoană pe care se pot baza.

3. Vorbește cu încredere, dar nu cu aroganță

Oamenii care câștigă respect își susțin ideile cu încredere – nu pentru că au întotdeauna dreptate, ci pentru că au convingerea că fac tot ce e mai bun pentru companie. Nu desființează opiniile celorlalți (de fapt, încurajează ideile în contradictoriu), dar când știu care este soluția cea mai bună pentru toată lumea, nu le este teamă să o susțină cu încredere.

Dar asta nu înseamnă că se laudă atunci când totul merge bine. În loc să se laude cu succesele lor, ei folosesc ceea ce au învățat pentru a îmbunătăți rezultatele echipei pe viitor.

4. Evită să te plângi

Nimănui nu-i plac plângăcioșii, în special într-un cadru profesional. Nu face caz dacă lucrurile nu se petrec așa cum ai vrea tu, dacă șeful îți cere multe lucruri, sau dacă ai de dus la bun sfârșit un proiect dificil. Perseverența arată că ești capabil să faci față provocărilor și că nu vei da înapoi în situațiile dificile.

Asta nu înseamnă că nu trebuie să vocalizezi feedback-ul atunci când situația o cere, dar trebuie să înțelegi că ideile aduse în față trebuie să fie valide, fondate și exprimate cu argumente și maturitate – nu doar să te plângi că îți este greu.

5. Fă-ți treaba (bine)

În final, cel mai simplu truc este să îți faci treaba bine. Muncește din greu, respectă termenele limită, fii un comunicator deschis, depășește-ți fișa postului din când în când, și nu se poate ca oamenii să nu te admire, pe tine și activitatea ta în companie.

Profesioniștii câștigă întotdeauna respectul celorlalți.

Poți începe să aplici aceste sfaturi chiar de astăzi, și vei observa că activitatea ta la birou va lua o turnură nouă, făcând totul mult mai plăcut, imaginea ta îmbunătățindu-se considerabil.

Foto: pexels.com

1 /
    serviciu, carieră, job, business, muncă, loc de muncă, angajați, angajatori, companii, succes serviciu, carieră, job, business, muncă, loc de muncă, angajați, angajatori, companii, succes serviciu, carieră, job, business, muncă, loc de muncă, angajați, angajatori, companii, succes serviciu, carieră, job, business, muncă, loc de muncă, angajați, angajatori, companii, succes serviciu, carieră, job, business, muncă, loc de muncă, angajați, angajatori, companii, succes serviciu, carieră, job, business, muncă, loc de muncă, angajați, angajatori, companii, succes

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to work: 5 obiceiuri care îți vor face…
Monday: Back to work – Cum să fii un angajat dedicat…