Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Monday: Back to work: 5 obiceiuri care îți vor face timp și pentru un al doilea job

Fie că ai deja un al doilea job, cu ajutorul căruia îți suplimentezi veniturile, fie că ești în căutarea unuia, te poți simți pierdut din cauza programului – simți că nu îți ajunge timpul niciodată pentru ambele locuri de muncă.

Dacă al doilea job îți permite să lucrezi de la distanță, ai vrea să poți face asta în timpul orelor în care ai programul mai lejer la birou; sau poate vrei să îți creezi un blog sau să lucrezi la un hobby care ți-ar putea rotunji venitul. Toate acestea sunt posibile de la biroul actualului loc de muncă, dacă te organizezi puțin. Iar dacă al doilea job necesită muncă de teren, poți face și asta.

Cu toții beneficiem de 24 de ore într-o zi - ține de tine să îți prioritizezi timpul și sarcinile din afara biroului. Poți găsi timp în fiecare săptămână, pentru ceea ce contează cu adevărat.

1. Folosește timpul de așteptare în mod înțelept

Timpul pe care îl petreci așteptând autobuzul, în metrou, sau la coadă la supermarket poate fi folosit pentru a bifa sarcini mai puțin importante – plata unor facturi, răspunsul la e-mailuri mai puțin urgente, citirea unui articol, un telefon care poate rezolva o sarcină, etc. Sunt șanse mari să ai parte de timpi morți în fiecare zi – mai ales dacă ai programare la coafor, sau la doctor. Toți acești timpi de așteptare pot fi folosiți în mod inteligent.

A folosi acești timpi morți pentru a îndeplini sarcinile minore ți-ar putea elibera câteva ore în fiecare săptămână, pentru a lucra la al doilea job. Creează-ți o scurtătură, având mereu o listă în telefon cu diverse sarcini pe care le poți bifa rapid, în timp ce aștepți metroul.

2. Învață să spui „nu”

Când spui „nu” lucrurilor sau activităților care nu te merită, spui „da” unor lucruri mai importante. În acest caz, spui „da” unui timp suplimentar dedicat pasiunii tale sau job-ului secundar.

Este perfect normal să refuzi în mod politicos invitațiile care nu ți se par interesante. Dacă ai refuza doar o activitate socială în fiecare săptămână – a sta pe Facebook câteva ore sau a ieși la cafea cu prietenii -, nu numai că economisești bani, dar economisești timp prețios pentru tine, ca să poți lucra la altceva mai important.

3. Distribuie sarcinile în timpul săptămânii

Poate că aceasta nu merge pentru toată lumea, dar puțini oameni sunt ocupați în fiecare minut al unei zile de muncă - și poți avea multe minute pe care nu le folosești. Decât să petreci 20 de minute stând pe internet, poți folosi acest timp pentru a îndeplini sarcini pe care le-ai îngrămădi în weekend: fă-ți programare la doctor, fă un drum rapid la curățătorie, mergi la bancă, mergi să faci o aprovizionare rapidă de la supermarket, etc.

Așa cum îți folosești timpii de așteptare în mod înțelept, cu siguranță poți găsi (și ar trebui să o faci!) o mulțime de activități minore, pe care în mod normal le-ai îngrămădi în weekend. Chiar dacă nu durează mult să le îndeplinești, ele se adună și realizezi că ai pierdut jumătate din ziua de sâmbătă. Astfel că vei avea câteva ore libere în plus în weekend, ca să lucrezi la ce dorești.

4. Distribuie unele sarcini altora

Dacă ai un venit suficient în fiecare lună care să îți permită acest lucru, gândește-te să distribui unele sarcini altora – curățenia în apartament, reparația calculatorului, cumpărăturile – poți plăti pe altcineva să le facă. Dacă nu îți permiți să faci asta, poți economisi timp cu făcutul cumpărăturilor, apelând la varianta online; există o mulțime de site-uri de unde poți cumpăra produse pentru casă, de la produse de curățenie, la produse alimentare, și îți vor fi livrate direct la birou, economisind timp. Unele supermarket-uri au posibilitatea de a pregăti produsele comandate în avans, iar tu trebuie doar să le ridici de acolo – economisești astfel câteva ore petrecute printre raioane.

5. Cunoaște-ți orele de vârf

Orele de vârf de referă la acel interval de timp când creierul tău se află în capacitate maximă de lucru, iar randamentul este optim. Dacă funcționezi cel mai bine dimineața, planifică activitățile de creație, de muncă importantă, în acest interval de timp. Poți îndeplini o parte dintre ele înainte să pleci la birou, iar o parte după ce ai ajuns acolo. Astfel, la sfârșitul zilei, când creierul este deja obosit, te poți ocupa de activități mai ușoare – e-mailuri, telefoane, organizare, vase

Identificând orele în care funcționezi cel mai bine, nu numai că vei lucra mai repede pentru al doilea job, dar vei și petrece mai puține ore la actualul loc de muncă, pentru că îți vei îndeplini mare parte din sarcini atunci când ești la capacitate maximă.

Planificând cu atenție orele petrecute la muncă, și analizând eventualii timpi morți, poți cu ușurință să eliberezi câteva ore în fiecare săptămână, pe care le poți folosi pentru al doilea job, sau pentru ceea ce te pasionează cu adevărat.

Foto: pexels.com

1 /
    muncă, succes, job, timp liber, sarcini, serviciu, carieră muncă, succes, job, timp liber, sarcini, serviciu, carieră muncă, succes, job, timp liber, sarcini, serviciu, carieră muncă, succes, job, timp liber, sarcini, serviciu, carieră muncă, succes, job, timp liber, sarcini, serviciu, carieră muncă, succes, job, timp liber, sarcini, serviciu, carieră

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to work – Cum să fii un angajat dedicat…
Monday: Back to Work – Cum îți repari imaginea după…