Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Monday: Back to Work – 5 situații care sunt mereu ciudate când ești nou la serviciu

Un loc nou de muncă poate fi cu adevărat copleșitor – fie că este primul sau al zecelea. Există multe reguli nescrise pe care nu le-ai învățat, și trebuie să ajungi să cunoști o mulțime de oameni noi.

Dar, pe măsură ce timpul trece, ajungi să identifici situațiile prin care trebuie să treci la fiecare loc nou de muncă – iar acestea vor fi destul de ciudate de fiecare dată:

1. Înțelegerea culturii din companie

E foarte important să fii atent la colegii și superiorii din jurul tău. Privind la ei, vei ști ce este și ce nu este acceptabil în compania respectivă – de la toleranța față de întârzieri, la stilul de îmbrăcăminte, timpul acceptat pentru a răspunde la e-mailuri, la glumele pe care ți le poți permite cu șeful. Aceste reguli nescrise sunt extrem de importante pentru integrarea ta în colectiv, și pentru crearea unei imagini respectabile în cadrul companiei.

2. A spune “Nu”

Când ești la început, ai tendința să spui „da” la orice, pentru a fi sigur că nu deranjezi și că te integrezi în colectiv. În plus, vrei să suplinești lacunele din pregătirea profesională (pe care le dobândești în timp) cu acceptarea oricărei sarcini, pentru a se vedea faptul că te străduiești să înveți cât mai repede.

Dar a spune „da” mereu nu e neapărat un lucru bun. Te epuizează, ajungi să accepți prea multe sarcini, și nu le vei mai realiza la calitatea lor maximă dacă nu prioritizezi.

Sigur că este greu să spui nu. Dar, odată ce ai ajuns să înveți mai multe despre rolul și responsabilitatea ta în companie, va fi mult mai ușor să creezi un raport între sarcini și colegii tăi. Vei putea să discerni lucrurile de care ești capabil, și dacă ești persoana potrivită pentru a le îndeplini, având încrederea că persoana pe care o refuzi îți va respecta decizia.

3. A-i oferi feedback șefului tău

Aproape toți șefii, din orice domeniu, sunt deschiși și își doresc să aibă parte de feedback din partea angajaților. Dar de fiecare dată când auzi de feedback, te retragi și nu spui nimic, din dorința de a nu deranja și nu supăra.

Însă niciun șef nu e un manager perfect, iar o parte dintre abordările sale suportă modificări, cu siguranță. Iar dacă nu vă poate sprijini, pe tine și pe colegii tăi, înseamnă că nu știe cum să aducă îmbunătățiri în companie.

Pe măsură ce relația cu el se întărește, criticile constructive vor fi chiar de dorit, mai ales dacă realizezi că aveți cu toții nevoie de ele – tu, el, și echipa ta. La început va fi dificil, dar te vei obișnui cu timpul și nu îți va mai fi rușine să spui adevărul.

4. A cere ajutor

Nu se simte prea grozav să fii vulnerabil. Iar a recunoaște că nu poți face un lucru de unul singur te poate face să crezi că nu faci o impresie prea bună.

Însă acest lucru este cât se poate de neadevărat. Este, de fapt, total invers: a încerca să te descurci singur și să nu duci deloc sarcina la bun sfârșit, sau să ceri un sfat, iar rezultatul să fie un dezastru, este problema principală când vine vorba de ajutor la locul de muncă.

Este greu la început pentru că vrei să arăți tot ce știi. Și cum să faci asta dacă pari incompetent de la bun început? Dar adevărul e că nu poți cunoaște procedurile unei companii decât lucrând direct cu ele. Așa că, prin muncă susținută, îți vei construi o reputație bună la birou. Iar acele momente în care vei avea nevoie de ajutor nu vor mai părea tragice.

5. A-ți cere drepturile

Fie că e vorba de a cere o mărire de salariu, a întreba de ce nu ai fost inclus într-un anumit proiect, sau a te apăra atunci când cineva te jignește, a-ți cere drepturile este vital – la muncă, dar și în celelalte aspecte ale vieții tale.

Când îți aduci în față opiniile și nevoile, oamenii vor asculta. Și, orice s-ar întâmpla din cauza acelei conversații dificile, vei ști că ai făcut tot ce poți pentru a soluționa o discuție frustrantă, așa că vei avea o idee mai clară asupra modului în care trebuie să mergi mai departe.

Firește că este greu la început. Dar, pe măsură ce îți găsești locul și ești mai sigur pe tine și pe capacitățile tale de angajat, vei fi mult mai încrezător ca să spui ceea ce crezi.

Nu există o rețetă universală pentru a soluționa situațiile dificile de la începutul unui loc de muncă. Dar pe măsură ce te simți mai inclus în grupul de la locul de muncă, acele situații care par ciudate și frustrante nu mai sunt deloc atât de dificile. Iar timpul și efortul merită cu siguranță, când ajungi să te simți confortabil și în control.

Foto: pexels.com

1 /
    muncă, serviciu, carieră, succes, business, angajați, angajatori, companii muncă, serviciu, carieră, succes, business, angajați, angajatori, companii muncă, serviciu, carieră, succes, business, angajați, angajatori, companii muncă, serviciu, carieră, succes, business, angajați, angajatori, companii muncă, serviciu, carieră, succes, business, angajați, angajatori, companii muncă, serviciu, carieră, succes, business, angajați, angajatori, companii

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to Work – E o nebunie să demisionezi…
Monday: Back to Work - Cum închei fiecare zi de…