Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

Monday: Back to work – Cum să fii un angajat dedicat muncii, fără a-ți sacrifica viața personală

În zilele noastre, majoritatea oamenilor trăiesc într-o lume plină de excese, în care mai mult e văzut drept mai bine. Ne umplem farfuriile cu mâncare, deși ne săturăm după jumătate, ne umplem dulapurile cu haine pe care nici nu apucăm să le purtăm, și avem cel puțin 20 de căni diferite de cafea în bucătărie.

Adesea, acest principiu de „mai mult e mai bine” ajunge să fie aplicat și în viețile noastre profesionale. A ne trezi înainte de răsăritul soarelui și a munci până ni se închid ochii a devenit un lucru obișnuit, și considerat un comportament de angajat-model.

Însă acest stil de viață nu duce neapărat la succes. E posibil să realizezi, peste un timp, că ți-ai sacrificat timpul, sănătatea și relațiile cu cei dragi doar pentru a duce la bun sfârșit proiectele șefului.

Poți fi preferatul managerului chiar dacă nu îți faci un obicei din a sta peste program. Ținând cont, desigur, de faptul că, atunci când ești la serviciu, te dedici întru totul muncii tale. Dacă vrei să pleci la timp de la birou, dar să fii, în același timp pe drumul către succes, adoptă aceste trei obiceiuri:

1. Păstrează-ți concentrarea activă în permanență

Poate că și tu ești genul care își aduce laptopul la ședințe; și, fără să îți dai seama, ajungi să răspunzi la e-mailuri sau să intri pe diverse pagini web, ignorând ceea ce se petrece la ședință. Însă nu realizezi cât de enervant este acest obicei. Un semn clar că nu te interesează locul de muncă sau colegii (chiar dacă, poate, nici nu e adevărat), e faptul că petreci timpul cu ei privind la un ecran – fie el al laptopului, telefonului sau tabletei, în interes de serviciu sau nu.

Rămâi prezent la ședințe și la celelalte conversații pe care le ai cu colegii și managerii. Pune întrebări, oferă feedback, vino cu idei, și ascultă în mod activ tot ceea ce se discută. Iar acest lucru este valabil chiar și dacă lucrezi de acasă – dacă nu lucrezi la birou, asta nu înseamnă că nu trebuie să fii prezent în viața activă a companiei. E necesar să faci un mic efort pentru a fi mereu la curent cu ceea ce se discută, însă merită pentru a ține pasul cu toți ceilalți colegi.

2. Învață când să spui „da” și „nu”

A-ți ajuta un coleg, sau a te oferi să preiei un proiect nou sunt acțiuni neprețuite, și ai un bonus suplimentar dacă anticipezi nevoile celorlalți și îți oferi ajutorul înainte să ți-l ceară cineva.

Acest lucru va demonstra că ești un coleg bun, cu simț al colegialității și al lucrului în echipă, care vrea să învețe și să crească. E un mare plus pentru manager să vadă că angajații săi nu spun întruna „asta nu e treaba mea”.

Dar asta nu înseamnă că trebuie să devii omul care spune „da” la orice. Este important pentru tine să știi când să refuzi anumite cereri și sarcini – pentru că ele nu se vor termina niciodată. Iar dacă îți asumi prea multe, te vei simți copleșit, expunându-te riscului de a nu le putea termina.

Când îți asumi o mulțime de sarcini și nu le duci la bun sfârșit, vei părea exact opusul a ceea ce încerci să demonstrezi – un angajat neserios, care predă proiectele incomplete, sau cu întârziere. Cheia este să știi cât de multe lucruri poți avea în agendă, în așa fel încât să le îndeplinești cu profesionalism, și de calitate. Deci, dacă te afli în punctul în care simți că nu mai poți, spune, pur și simplu, „nu”.

3. Ține legătura cu șeful în mod regulat

E important să ai în mod constant ședințe cu managerul tău. Adesea, acestea pot fi folositoare, pentru că îți poate oferi feedback cu privire la progresul tău, îți poate explica detaliat ce anume ar dori de la tine, și îți va spune ce este de făcut pe viitor.

Dacă iei în serios aceste întrevederi, șeful tău va avea siguranța că te dedici muncii tale, și vei crește în ochii săi considerabil. Iar dacă aceste întâlniri nu sunt programate de la sine, le poți cere chiar tu – nu te va refuza nimeni.

Sigur că vor fi momente în care va trebui să investești mai mult timp în muncă și în proiecte – dar nu trebuie să fie așa mereu. Poți fi un angajat model, încadrându-te în programul serviciului, rămânându-ți suficient timp liber pentru a te bucura de ceea ce iubești, și pentru a-ți reîncărca bateriile pentru o nouă zi de muncă.

Foto: pexels.com

1 /
    serviciu, carieră, succes, timp liber, muncă serviciu, carieră, succes, timp liber, muncă serviciu, carieră, succes, timp liber, muncă serviciu, carieră, succes, timp liber, muncă

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

Monday: Back to work: 5 obiceiuri care îți vor face…
Monday: Back to Work – Cum îți repari imaginea după…