Be Joelle everyday!

Abonează-te la newsletter-ul Joelle Magazine:

BE JOELLE EVERYDAY! Your magazine. Your WORLD!

4 obiceiuri toxice care îți distrug relația

Fiecare dintre noi are propriile defecte – fie că suntem încăpățânați, egoiști, posesivi sau zgârciți, trebuie să știm să gestionăm aceste defecte, în așa fel încât să nu afectăm omul de lângă noi.

Așa cum avem obiceiuri care ne fac minunați în ochii partenerului, considerându-se fericiți că ne-au găsit, tot așa avem și obiceiuri proaste sau toxice, de care partenerul se poate lipsi.

Dar care sunt obiceiurile care dăunează cel mai mult relației?

1. A refuza să asculți.

Avem tendința de a vedea lumea din punctul nostru de vedere, într-un mod subiectiv, filtrată prin propriile opinii. Uneori, nu ne putem imagina mai mult de un singur mod de a privi sau gestiona o situație.

Mare parte din această inabilitate de a vedea din punctul de vedere al partenerului se naște dintr-o incapacitate de a asculta. E o problemă toxică, pentru că nu ai abilitatea să te conectezi cu persoana respectivă.

A asculta cu atenție este un principiu important ce trebuie aplicat în relație, iar partenerul se va simți ascultat, dezvoltând un obicei benefic cuplului.

Ascultând, îi oferi partenerului un cadou extrem de important: respectul.

2. A face supoziții.

Unul dintre cele mai toxice obiceiuri e să asumăm că partenerul înțelege ce încercăm să spunem. De cele mai multe ori, nu este așa.

Este vital să explicăm și să clarificăm ce am avut de spus, decât să presupunem că partenerul știe ce știm și noi, vede ce vedem și noi, aude ce am auzit și noi.

Mulți dintre noi au acest obicei de a presupune că partenerul a înțeles exact ce am vrut să spunem în timpul unei discuții sau al unui conflict. Aici se face greșeala enormă.

Trebuie să acordăm suficient timp pentru a ne explica punctul de vedere clar, pentru a ne asigura că suntem pe aceeași lungime de undă cu partenerul, și că nu s-a înțeles greșit ceea ce am avut de spus.

3. A ne pune singuri piedici.

Toți am trecut prin momente în care am vrut să ne facem partenerul să fie ca noi: să aibă aceleași hobby-uri, să se amuze la aceleași lucruri, să comunice la fel ca noi, etc. Dar uneori, mergem atât de departe, încât ajungem la concluzia toxică a faptului că lucrurile care ne diferențiază sunt greșite.

Trebuie să învățăm să ne acceptăm partenerul pentru ceea ce este. Și să celebrăm diferențele dintre noi, decât să le privim ca elemente negative.

Pentru a le celebra, trebuie să ne străduim să înțelegem personalitatea partenerului.

În loc să asumăm că partenerul ar vrea să fie tratat cum ne-ar plăcea nouă, e ideal să ne luăm suficient timp pentru a înțelege și cunoaște partenerul, a ști cum îi place să fie tratat.

Este un mod mai specific de a arăta respect cuiva.

4. A fi încăpățânat.

Încăpățânarea poate fi o calitate dacă este dusă în direcția potrivită – ne oferă capacitatea de a persevera chiar și după ce dăm greș, un obicei necesar pentru a avea succes în anumite direcții ale vieții, precum școala și cariera.

Dar poate deveni o problemă atunci când își face simțită prezența în relație.

Încăpățânarea poate fi o variantă specială a perseverenței, dar când devenim mult prea determinați să avem dreptate, relația are de suferit.

Putem vedea încăpățânare în acțiunile oamenilor din jur: există oameni pasiv-agresivi (care au tendința de a da înapoi, făcând partenerul să se simtă vinovat în timpul unui conflict), și oameni activ-agresivi (care devin vocali și extrem de critici într-un conflict), dar și oameni care sunt o combinație a celor două tendințe.

Este important să știm ce tip suntem, dar și ce tip este partenerul.

De exemplu, dacă partenerul este pasiv-agresiv și tu ești tipul activ-agresiv, nu va trece peste problemă ușor, și cel mai probabil se va retrage și se va abține din a exprima afecțiune. În același timp, vei încerca să îl cerți pentru faptul că este distant.

Aceste comportamente își au originea în încăpățânare – rămâneți blocați în opinia că aveți 100% dreptate și continuați să îi demonstrați partenerului acest lucru prin comportament.

Cum se rezolvă această problemă? Renunțând, pur și simplu, de a insista atât în a avea dreptate, realizând că poate fi o situație când ambii parteneri au.

Trebuie să încercăm să identificăm ce anume ar fi putut să îl supere pe partener, și să ne cerem iertare pentru asta.

Este atât de simplu: „Iartă-mă”, pentru a alunga toată această energie negativă.

Când găsim curajul și încrederea de a ne cere iertare, de cele mai multe ori și partenerul va găsi curajul de a-și recunoaște greșeala proprie.

Există situații când partenerul continuă să ne învinovățească, inclusiv după ce ne-am cerut iertare. În acest caz, trebuie să realizăm că problema e mai mult la partener decât la noi.

Dar în majoritatea cazurilor, un simplu „Iartă-mă” va îndepărta toată energia negativă dintr-o situație.

Foto: shutterstock.com, huffingtonpost.com, pond5.com

1 /
    relații, sex, cuplu, viață de cuplu, probleme în cuplu, relație relații, sex, cuplu, viață de cuplu, probleme în cuplu, relație relații, sex, cuplu, viață de cuplu, probleme în cuplu, relație relații, sex, cuplu, viață de cuplu, probleme în cuplu, relație relații, sex, cuplu, viață de cuplu, probleme în cuplu, relație relații, sex, cuplu, viață de cuplu, probleme în cuplu, relație

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!

6 prieteni pe care e timpul sa-i elimini din viața…
Frica de a te îndrăgosti te oprește să găsești iubirea