Monday: Back to Work – 5 sfaturi demodate despre carieră pe care oamenii ar trebui să înceteze să le ofere
Sfaturile care erau potrivite acum 10 ani la locul de muncă nu mai sunt neapărat valabile și astăzi – așa cum noi evoluăm ca oameni, așa cum societatea evoluează, și mediul social de la serviciu evoluează, în egală măsură.
Dacă înainte, a aduce prăjituri pregătite de tine la serviciu era socotit deplasat, pentru că însemna că ai mult timp liber și că nu acorzi destul timp muncii, astăzi, lucrurile s-au schimbat – doar pentru că ai anumite pasiuni în timpul liber nu înseamnă că ești mai puțin profesionist la locul de muncă.
Dar ce alte reguli nescrise valabile înainte nu se mai aplică astăzi la locul de muncă? Noi am decis să alegem cinci dintre cele mai comune:
1. Ține-ți viața personală ascunsă.
Moda veche spune să stai de vorbă cu șeful, dar să ai grijă să nu divulgi detalii personale din viața ta. Nu e nevoie să-i povestești ce ai făcut în weekend sau în vacanță. Tot ceea ce trebuie să știe șeful tău este când ai nevoie de liber și că ai avut un weekend frumos.
Noile practici spun că ești om, așa cum este și șeful tău. Amândoi aveți vieți personale, dincolo de ceea ce faceți la serviciu. Așa că nu e nevoie să vă abțineți, pentru că, de cele mai multe ori, activitățile din timpul liber coincid, și poate puteți face chiar schimb de idei și experiențe. Așa că de ce să te abții în a oferi detalii despre viața ta personală, când ar putea fi un lucru bun?
2. Nu arăta că ai nevoie de ajutor.
Înainte, se credea că e mai bine să te prefaci că știi tot la locul de muncă – și pierdeai mult timp încercând să afli singur răspunsul.
Astfel de obiceiuri nu mai sunt necesare – ignoră acest sfat și ține cont de faptul că ai foarte multe de învățat din interacțiunea cu colegii atunci când le ceri ajutor. Nu e nicio rușine să recunoști că nu le știi pe toate – nimeni nu le știe. Doar dacă nu e o persoană închisă la minte, șeful tău va fi mai mult decât bucuros să-ți răspundă la întrebări și să îți ofere explicații suplimentare. Întrebările sunt socotite în ziua de astăzi drept semn de implicare și determinare pentru a învăța.
3. Evită interacțiunea în social media.
Nu îți adăuga șeful la prieteni pe Facebook și nu îi da follow pe Instagram. LinkedIn e în regulă din punct de vedere profesional, și, de asemenea Twitter, dacă îl folosești pentru scopuri profesionale, dar nu intra în zona personală cu aceste site-uri.
Acum ceva vreme, acesta era un sfat respectat cu rigurozitate. Era din perioada în care nu dădeai niciun fel de detaliu cu privire la ceea ce ai făcut în vacanță. Dar astăzi? Atâta timp cât nu postezi lucruri deplasate, deocheate în social media, și nu vorbești urât despre șeful tău, companie sau directorul general, e absolut normal să ai în lista de prieteni, să dai Like-uri și comentarii atât superiorilor tăi, cât și colegilor. Cu aceasta revenim la faptul că toți membrii unei companii sunt oameni, în egală măsură.


.jpg)


.jpg)
Ţi-a plăcut acest articol?
Fii alături de noi, dă LIKE paginii JoelleMagazine de Facebook!